torsdag, april 14, 2011

Taxol för 13:e gången

Igår hade jag fått tid tidigt på oda för mitt veckliga Taxolintag.
Var tvungen att sätta klockan på 7.30 och det är tidigt i min värld, usch vad trött jag var.
Men jag körde samma procedur som vanligt när jag får behandling.
Först får jag pre-medicinering som består av kortison och tavegyl (som man blir jättetrött av). Sen måste man vänta 50 min innan de kan sätta igång Taxolen.
Sen när den är igång, då ber jag om en filt, sluter ögonen och somnar på en gång. Vaknar sedan 1 timme senare när maskinen piper för att behandlingen är klar och får sen lite koksalt innan jag blir ivägsläppt med en ny tid till en vecka senare i min hand. Så enkelt det låter...

När jag satt och väntade så kom Jessica, "min" forskningssjuksköterska in och pratade lite.
Idag var det 5.e omgången jag startade, och vi pratade lite smått om att det kanske går att få en paus i sommar i några veckor. Vilket hon verkade tro var möjligt eftersom mina röntgenbilder har sett bra ut hittills.
Men det är något jag måste diskutera med läkaren.
Så nästa läkarbesök har hon bokat in mig med "min" läkare Jeff. Då får jag veta om det går att planera in något i sommar eller inte.
Jag vill ju väldigt gärna åka iväg någonstans med familjen och koppla av lite.
Det får kanske till och med bli en sista minuten om vi hittar något billigt och bra. Får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar