fredag, april 08, 2011

Day off

Igår hade jag en "day off", det brukar jag försöka göra på torsdagar.
Det är svårt, ibörjan var det lätt att boka in luncher och andra måsten. Men jag märkte ganska snart att min kropp behöver mer vila än jag trodde. Så nu tvingar jag mig själv att ta det lugnare.

Igår insåg jag också att nu är nästan alla min ögonfransar borta, och mycket av ögonbrynen.
Håret på huvudet är också väldigt tunt, men jag vill verkligen inte börja använda peruk igen så jag kämpar på med det lilla risiga hår jag har.
Jag hade tänkt att lägge ut ett foto på mitt "lilla" hår, men jag vet inte hur man gör än. Så jag får återkomma med det också.

Men bristen på hår och en lång mörk vinter = likblek i ansiktet gör att jag INTE ser pigg ut just nu.
När jag tog kort på mig själv höll jag på att få en chock, jag känner mig inte vacker.
När dom tankarna kommer gäller det at peppa sig själv stort, jag lever, jag är här, jag får träffa min familj varje dag, jag kan röra mig, pepp, pepp, pepp, pepp.

2 kommentarer:

  1. Här kommer lite pepp. Vårsol måste ju vara det perfekta namnet på din blogg. Du ser ut som en vårsol på fotot och har en utstrålning som gör att man blir glad. Tråkigt med din cancer , känns dock som du har den rätta kämparglöden.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack Kickan för ditt pepp och fina ord!

    SvaraRadera