söndag, april 17, 2011

Sovmorgon!

Idag vaknade jag kl. 11.00, det är inte ofta på helgen jag har chans att sova så länge, men idag gick det bra!
Solen skiner fortfarande - underbart. Började med en god frukost i uterummet.



Igår kväll var jag ut och åt middag med två kompisar på en ny Italiensk restaruang i Uppsala.
Maten var väldigt god. Åt stenungsbakad pizza. Mmmmmm, jag försöker att äta bra mat, men ibland måste jag få unna mig en pizza.
Varje gång jag äter på en italiensk restaurang så beställer jag Tiramisu till efterätt. Det är den bästa efterrätten i min värld. Men igår kväll blev jag faktiskt besviken. Den var ingen höjdare på denna restaurang. Kan inte sätta fingret på vad det var som var fel, den bara smakade fel.

Det var skönt att komma ut och få lite "egentid" och prata och diskutera "vanliga" saker. Självklart så glider konversationen in på cancer också  ibland. Men det är ju en del av mitt liv nu och min vardag så det gör ingenting, och jag uppskattar när kompisar (och även andra) frågar rakt ut om det är något de undrar eller vill veta. Jag svarar gärna, och gör mycket hellre det än att folk pratar bakom ryggen och inte vågar fråga.

Sen gick vi vidare och såg "Hur många lingon finns det i världen?". Det var en fin film. Jag blev inte fast i filmen som jag gärna vill bli på bio, den var lite för långsam. Kanske beror mer på mig som är av den rastlösa sorten...

Annars så har jag bara tagit det lugnt mest sen jag fick behandling i onsdags.
Jag blev tröttare denna gång än jag brukar bli. Jag måste börja tvinga mig ut på promenader nu för att få lite mer energi.
I torsdags började även gå-tävlingen på jobbet.
Vi har fått en varsin stegräknare och ska nu gå till Köpenhamn! Jag tror det är ca 10 000 steg om dagen så nu måste jag skärpa mig om jag ska komma fram i tid!

Avslutar idag med ett foto på våra små husdjur!



Det här är Sandra och Maja som flyttade hem till oss i mitten av feburari. Jättesöta marsvin!
En månad senare när vi skulle göra rent i buren så fanns det en familjemedlem till i buren  - surprise!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar