måndag, april 04, 2011

Ny teknik

Då är ännu en helg över.
Helgerna går alldeles för fort eller så är dom bara för korta....
Har dock saknat solen.
Jag har insett nu att jag behöver sol för att må bra.
Vintern har varit alldeles för lång och mörk och det påverkar mitt sinne.

Nu till dom goda nyheterna.
Jag sitter och tittar på morgonnyheter på TV och de berättar om en ny svensk (!) teknik som kan användas vid mammografi. Mammografinmaskinen känner av direkt vad knölen är för sort, är det en cancertumör blir knölen på bilden rosa, är det en ofarlig cysta blir den blå.
Hur fantastiskt är inte det??
Tänk bara att inte behöva att gå och vänta i flera veckor för att få svar!

En kvinna pratade även om en ny teknik för att ta bort tumören utan operation.
De bara "skickar in" något som attackerar och tar bort tumören.
Hörde inte allt hon sa, men om den här tekniken börjar användas vet jag många, många tjejer i framtiden som kommer att bli glada! (och ett bröst "rikare")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar