onsdag, april 13, 2011

Bowling och en djurfot

Innan yogan på tisdagar så brukar jag gå och ta blodprover inför onsdagens behandling.
Jag var där kl. 10.00 och tyckte att en timme borde räcka, det var jääääättemycket folk där som satt och väntade. Jag fick nr 33 och det var nr 10 som var inne precis då.
Så då fick jag öva lite mindfulness, att inte bli stressad.
Jag kan inte påverka hur fort jag kommer in och att måste acceptera att så här är det.
Jag börjar att bli bättre på det nu för tiden.
Och då hör jag en röst jag känner igen. Där satt en gammal kompis och väntade på sin man som var innte och tog blodprover. Det var jättekul att se henne igen och vi hade mycket att prata på och nummeren tickade på. Och jag hann in innan 11. Sen fick jag småspringa över till yogan tvärs över gatan.
Yogan var lika skön som vanligt, vi var bara 2 st där igår men det spelar egentligen ingen roll.



På kvällen var jag in till stan och bowlade.
Jag är med i Bröstcancerföringen i Uppsala's "Unga kvinnor" grupp. Vi är en jättetrevlig grupp människor som träffas ca en gång i månaden. Vi brukar oftast gå en liten promenad och sen går vi och fikar och pratar.
Vi är en blandning av friska, några får behandling just nu, eller som jag som har fått tillbaka "skiten".
Även om jag pratar mycket hemma med min man och familj, så är det skönt att ibland prata med någon/några som har gått igenom samma sak. Man behöver inte förklara, utan alla vet hur det är.
Och så jämför vi behandlingar och läkare så klart!

Igår så bestämde vi oss för att bowla i en timme istället för att promenera. Det var jättekul, även fast min arm inte riktigt orkade hela timmen. Jag är opererad på höger sida och inte lika stark i den armen som jag var en gång i tiden. Jag fick i alla fall en (en!) strike! Men på slutet blev det jobbigt och klotet hade en förmåga att hamna på sidan istället för på banan.... behöver jag berätta att jag inte vann?

Sen så måste jag visa att foto på vad barnen hittade i vår trädgård i måndags......


..... är det någon som kan se vilket djur denna kroppsdel hör till??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar