onsdag, april 20, 2011

Markören går åt rätt håll

Så var det dags för behandling igen.
Idag var det Lotten som tog hand om mig. Jag måste säga att alla sköterskorna på oda är så himla trevliga - jämt! Jag tycker dom är helt otroliga som har detta jobb och ändå alltid är så positiva och glada. Jag har många gånger funderat på att baka och ta med till personalrummet där, men än så länge har det inte blivit av. Jag känner att jag vill visa min uppskattning på något vis. Eller kanske är det bättre att göra en fruktkorg? Vad tror ni sköterskorna skulle uppskatta mest?

Det första jag frågade var om blodprovet jag tog förra veckan.
Provet där dom kollar en cancermarkör som heter Ca 15-3.
Med hjälp av den kan man se hur mycket cancer det är i kroppen.
Som jag har förstått det så ska man inte haka upp sig alltför mycket på själva siffran. Det som är intressant är om siffran går upp eller ner. Och min siffra har gått ner. Nu är den 118. Sist jag tog blodprovet så var siffran 160. Så det är ju väldigt positivt.

Idag fick jag fönsterplats, passade på att ta ett foto på utsikten - inte allt för upphetsande, men man kan följa årstiderna från detta fönster. När jag började att gå på oda i juni 2009 var det grönt och sommar.
Nu har jag gått där sen innan jul och det har varit mörkt och snöigt och kallt! Nu äntligen så går vi mot sommaren igen. Vilken skillnad det gör bara att det är ljust när jag åker dit!


Och här är ingången 78/79. Detta är ett gammalt hus, ett av dom äldsta på Ackis tror jag. Ganska grått och tråkigt både på utsidan och insidan.


I morse försökte jag även att sätta på lite mascara igen, ögonfransarna har blivit ännu färre nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar