måndag, april 11, 2011

Helgen

Skönt med sovmorgon efter en intensiv helg.
Jag MÅSTE sova minst 9 timmar för att vara någorlunda människa på dagarna.
Morfinet gör helt klart sitt.
"Normala" människor ser fram emot helgen för att vila och för mig är det tvärtom. Helgerna blir intensiva, då vill jag umgås med familjen och vara med på barnens aktiviteter. Sen på söndag kväll tänker jag "gud,vad skönt att det är måndag i morgon så att jag får vila lite...."

Helgen började med att T skulle på maskeradkalas på fredagkväll, hon bestämde sig för att vara en "svart prinsessa"



Efter barnens simskola på lördag förmiddag så åkte vi runt och leta bord till vårt matrum som vi håller på att fixa till. Vi var bla till Emmaus Second Hand som ligger ca ett par mil norr om Uppsala. Vi vill nämligen hitta ett stort gammalt matsalsbord som vi kan måla vitt. På Emmaus hittade vi 2 jättefina linneskåp för liten penning förra gången vi var där. Men idag hade vi ingen tur. Inget bord som passade fanns.

Men på Fullerö Handel hittade vi däremot en lykta som jag ville ha och fick följa med hem.


Lördagkvällen blev lugn framför TV'n med barnen och lite lördagsgodis.

Söndag morgon blev det tidig start, då var det simskoleavslutning 8.30 (!) på morgonen.
Barnen visade vad de lärt sig under terminen. L har lyckats visa ledarna att hon faktiskt kan simma.
Vilket vi redan visste, för när vi var i Egypten i november simmade hon för fullt. Hon hoppa i från kanten, simma över och under vattnet - ja hon var som en riktig fisk. Men av någon anledning så har hon inte velat visat det för ledarna på simskolan! Hon fick i alla fall märket "Guldgrodan". Och T simmade på fortare än vinden i stafetten och var så stolt. Hon fick med sig märket "Guldfisken" hem. Så nu har vi två lyckliga barn.

L och hennes kompis ville inte posera med simglasögon, så de vände sig om när kameran kom fram...

Snabb lunch på MAX...

Vidare till barnens dans. Sen följde en kompis med hem efteråt. Då passade jag på att smita iväg till ett smyckeparty hos en kompis och kom hem med ett jättefint halsband.


Jag är jättenöjd. Jag älskar smycken och gärna stora smycken. Och det bästa av allt är att det bara kostade 250 kr - fynd = nöjd Jenny.

Ja, sen var helgen slut. Tröttare än tröttast.
Men idag är det en ny dag och kl. 11.00 ska jag vara hos läkaren.
Han kommer att tala om för mig vad DT'n som jag gjorde i onsdags visade. Så nu är det dags att sätta fart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar