torsdag, april 07, 2011

DT

I går eftermiddag/kväll så var jag och gjorde en DT röntgen igen.
Eftersom jag är med i en studie så får jag göra en DT ca varannan månad.
Det känns skönt.
Det är vad svaret blir av denna röntgen som avgör om min behandling fungerar eller inte.
Jag får veta om det har skett några förändringar på måndag när jag har mitt läkarbesök.
Men om jag ska vara riktigt ärlig så är jag faktiskt inte nervös, det är inte så att jag går och tänker på vad svaret ska bli.
Kanske är det för att jag mår under omständigheterna ganska bra just nu.
Jag tar morfin morgon och kväll, så jag har inte super ont i ryggen (bara lite.. men det räknas inte).
Jag har hittat ett bra tempo i vardagen som fungerar för mig.
Jag jobbar ca 2 halvdagar i veckan, jag får behandling en dag, vilar en dag och yogar en dag... och sen är det helg igen! Och så rullar det på, och det känns bra.

Behandlingen jag får just nu är Taxol varje onsdag i 3 veckor, ledig en onsdag, och sen varje onsdag i 3 veckor igen osv. Jag är med andra ord stamkund på ODA (onkologiska dagvårdsavdelningen).

Förutom Taxolen är jag som sagt var med i en studie, THYME-studien. Vilket innebär att jag även tar ett piller morgon och kväll.
Varje gång jag stoppar det i min mun hoppas jag att det är mirakelmedicinen som ska hålla mig frisk länge, länge, länge.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar