måndag, februari 13, 2012

Fråga!

Du som läser min blogg och är eller har själv varit sjuk i en allvarlig sjukdom - har ni barn som bor hemma? Och med barn menar jag inte bara små barn, utan barn - oavsett ålder, som bor hemma.
Då har jag en fråga till er.
En nära vän till mig är delaktig i en grupp som vill starta upp ett projekt.

De vill fokusera på hur man kan stödja HELA familjen när en förälder drabbas av en allvarlig sjukdom. Som det ser nu är nästan all hjälp som finns endast riktad mot den sjuke.
Men vad skulle ni vilja ha för stöd som familj när sjukdomen är som jobbigast?
Det kan vara precis vad som helst, högt och lågt.
Själva stödet behöver inte ha med barnen att göra, utan det kan även vara hjälp med något annat som frigör tid, som man kan spendera med barnen istället. Kom gärna med förslag, ni som kan. Skriv i kommentarsfältet. Tack, tack i förhand!

Idag kom Heidi ut till mig på morgonfika, jättemysigt och trevligt.
Vi kan också bara prata och prata och helt plötsligt så har det gott flera timmar och jag blir trött....
Även hon hade med sig lite smått och gott. Jättegod choklad bland annat!


Linas goodiebag från England som jag fick igår. Salt and Vinegar crisps....mmmm...de tar slut alldeles för fort, vet inte hur?!....


Idag var L hemma med mig. Men inte är hon sjuk eller. Hon har energi för 10 den lilla varelsen, och vill ha uppmärksamhet precis hela tiden. Om jag fick pengar för varje gång hon säger mamma på en dag så skulle jag vara stenrik just nu.

Sen bar det av mot vårdcentralen för T's hörseltest.
Idag träffade vi en sköterska och fick komma in på en gång.
Testet gjordes och visar att hörseln är inte helt ok, speciellt på vänster sida. Så hon skulle be läkaren att titta på resultatet och han kommer att ringa mig och berätta vad planen blir. Som jag förstod det när vi pratade förra veckan, så kommer han att skicka en remiss till Ackis för vidare utredning.
Fortsättning följer.

Pga allt strul med bloggen i förra veckan, så började jag att ändra mallar etc för att se om det funkade bättre. Men det gjorde det inte.
Nu verkar problemet dock vara löst av sig självt, i alla fall när jag öppnar den så ser det ok ut.
Men - det har gjort mig velig med mallarna på olika layouter.... och jag kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha.
Så därför har jag ändrat lite då och då.
Ni märker när jag är nöjd, för då slutar jag att byta mall!

2 kommentarer:

  1. Hej jenny! Härligt att du kunde vara med på Yogan igen, du såg faktiskt "pigg" ut med tanke på omständigheterna! ;) Tips till dig och din kompis (om du inte gjort det förut)Lyssna på min äldsta dotter (Johanna 21 år) på Karlavagnen ämnet är Anhörig, från den 2 feb, där berättar hon hur det var att få mammas (mitt) cancerbesked i familjen när hon var 13 år och hur det påverkat henne framåt och nu idag, tankeväckande! Kraaam Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pigg vette sjutton, men jag kände mig någorlunda ok i alla fall ;)

      Jag har lyssnat på Johanna nu, och det var verkligen tankeväckande och väldigt fint. Hon verkar vara en helt fantastisk dotter, jag antar att hon brås på sin mamma! Stor Kram

      Radera