fredag, februari 17, 2012

Dagen före den stora dagen

Idag var jag bjuden på frukostdate av Linda och Malin igen, hemma hos Linda.
Lika trevligt som vanligt.
Eftersom Malin inte kan komma i morgon så fick jag en födelsedagspresent i förskott idag från dem båda.
De har verkligen tänkt till och jag fick en helt fantastisk present.
Middag färdiglagad och hemlevererad varje kväll i en hel vecka. Hur bra som helst! De har tom skrivit en meny så vi vet precis vad det är som kommer vilken dag. Det kommer ju bli en helt underbar vecka för min del eftersom det nästan alltid är jag som lagar maten på vardagar.
Tack snälla Linda och Malin!

Sen mitt på dagen bar det av mot frisören för att prova och hämta en ny peruk. Den här ville jag ju ha med kort hår som ska likna håret jag hade nu precis innan jag tappade allt av strålningen.
Pia hade beställt hem flera stycken "korta" peruker som jag fick prova. Och en av dem var jättebra, jag gillade färgen och stilen. Den gick att styla lite. En del peruker som jag provade lever helt sitt eget liv, det spelar ingen roll vad man försöker att göra med håret så åker det bara tillbaka dit det vill i alla fall. Men den jag fastnade för gjorde som jag ville och såg helt ok ut.
Så den fick jag med mig hem.
Jag tror jag är jättenöjd faktiskt, jag måste ju pröva och försöka att fixa till den själv först, men det känns bra.

När jag skulle åka från frisören så ringde chefen som jag har haft kontakt med på banken den senaste veckan. Hon har varit väldigt hjälpsam och förstående att banken inte varit tydlig nog i sin information när de sålde oss den här försäkringen.
Det här är försäkringen som inte betalade ut vad vi trodde vi hade betalat en premie för varje månad i två och halvt år. 
Nu har vi kommit överens!
Vilket bra slut på veckan.
Jag är så nöjd att vi inte behöver fightas och ta det vidare.
Det är jag verkligen tacksam för idag!!

Sen efter att jag hämtat upp barnen i skolan bar det av vidare till Hannah's
2-årskalas. Vi fick jättegoda tårtor, kakor och bullar.
Tror ni mina barn var nöjda eller?
Extra nöjd var L, för hemma hos Lina's bror, där kalaset tog plats, fanns en underbar mjuk och så himla snäll hund. L satt ett en stor del av kalaset under bordet tillsammans med hunden och bara klappade henne och var nöjd.

Sen var det dags att åka hem, äta middag och titta på Bolibompa.
Nu är det bara att ladda inför morgondagen.
Idag kom födelsedagsintervjun som UNT gjorde med mig för några veckor sedan med i tidningen.
Här är länken om någon är nyfiken.
Och idag har jag märkt att verkligen ALLA läser unt här i Uppsala. Jag har fått sms, fb-meddelanden och e-mail hela dagen från vänner och bekanta. Känd för en dag.

3 kommentarer:

  1. Toppenfint porträtt av Dig i UNT!
    Oj vad mycket spännande som du hunnit med, trots dina unga år.

    Stor och varm GRATTIS-kram på födelsedagen – hoppas den blir alldeles underbar; det är du väl värd!

    Kram från Isabel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för dina gratulationer! Födelsedagen blev jättelyckad och jag är idag nöjd och lite trött...;)
      Kram
      Jenny

      Radera
  2. ...och grattis till att det löst sig med banken förstås!

    SvaraRadera