onsdag, februari 22, 2012

Blixthalka

Idag var det inte solsken utan halt som attans.
Tydligen stoppade de alla regionbussar på förmiddagen pga halkan. Akuten har fått kalla in extrapersonal, och lastbilar etc kom inte upp för backar i stan.
Själv gled jag fram på isen  mellan bilen och vårdcentralen i morse.
Bara på den lilla sträckan höll jag på att slå halvt ihjäl mig.
Men jag klarade utmaningen och när jag kom in till vårdcentralen så var jag jätteduktig och bad om en akutlapp.
Jag hörde direkt när jag kom in hur de satt och hostade i väntrummet.... hade jag tagit ett "vanligt" nummer hade det varit 5 andra före mig. Och det i tid betyder minst 30-45 minuters väntan bland dessa sjuka människor.
Den risken vill jag inte ta, så jag bad om min akutlapp och fick komma in efter 2 minuter, och var ute igen efter några minuter till. Vilken skillnad.
Jag vågade inte titta på pensionärerna i väntrummet på vägen ut, de satt nog med arga blickar och undrade hur detta gick till!
Tänk om de bara visste varför......

På eftermiddagen hade T tre kompisar här att leka med.
Detta bestämde de redan i fredags, tydligen har de en klubb och skulle träffas idag för att prata (?!).
Ingen vill tala om för mig vad de ska prata om (nyfiken mamma), och ska jag vara ärlig så har jag bara hört en massa lek och skratt från vinden, inte mycket pratande.

L och jag bakade sockerkaka tillsammans medans de andra gjorde sitt.
Sen dukade vi upp till fika i matrummet åt dem, vilket var uppskattat.
De tryckte i sig det mesta av sockerkakan, bullar och kex som bara barn kan, sen gick de ut för att hoppa studsmatta.

Idag har värken i armen flyttat ner till insidan av armbågen och lättat något vid axeln. Helmysko.
Jag har funderat på om det är lymfödem, men det får man ju på den opererade sidan, och detta onda är på min "friska" sida.
Kanske är det någon biverkning av cellgifterna?
Well - på fredag vet jag nog mer.

Och så avslutar vi med att säga ett stort GRATTIS till storasyster som fyller år idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar