tisdag, juni 07, 2011

Tillbaka

Jag tog mig lite ledigt från bloggen nu över långhelgen.
Det har ju varit så otroligt fint väder och familjen var ledig, så det var bara att passa på att njuta av allt det goda när man kan. Och det skingrar ju tankarna lite på det kommande röntgensvaret också.....
Vi har inte varit bortresta utan haft en del för oss här hemma.
Tjejerna har badat i vattenspridaren och hoppat studsmatta, lekt med kompisar, spelat spel, sovit över hos varandra (alltså i varandras rum! ;))


När hoppandet blev för jobbigt, ja då bäddar man upp för vila i skuggan på studsmattan.......
I lördags var vi på cykelutflykt till ett naturreservat ca 5 km härifrån, motvind dit = medvind hem (positivt tänkande!) Vi åt picknick lunch och jordgubbar. Satt på radion på mobilen för barnen ville ha musik i bakgrunden, och de sjöng med till Lady Ga Ga för fullt. Jag trodde att charmen var att njuta av tystnaden i naturen, men de höll inte med mig.
Jag är faktiskt lite imponerad av mig själv att jag orkade cykla dit och hem, alltså 1 mil. Orkade mer än jag trodde att jag skulle göra. Jag fick ont i rumpan, men det kan vi ju inte skylla på cancern!
Och så lite bilder...

 

 
 


I söndags var det T's första fotbollscup. Det var här i Stovreta. Första matchen var mot Storvretas 02-tjejer. Alltså ett år äldre. Den utmaningen blev för svår för dem. T var målvakt den matchen och jag frågade om det var kul att stå i mål, svaret jag fick var; ja, men jag är bra på att spela ute också mamma.
Härligt med självförtroende, hoppas verkligen att det får sitta kvar i framtiden också.

Som föräldrar måste man ju vara med och "jobba" vid sådana här tillfällen. Jag var "Matchvärd" i två timmar. Vilket i stort sett innebar att stå med en röd väst på sig och vara tillgänglig för hitresande lag i fall att de har några frågor. Inte så jobbigt. Steve fick åka till Biltema och köpa en ny vattenslang så vi kunde börja fylla upp poolen inför de kommande sommarlovet.
På eftermiddagen blev det en match till och sen fick hon sin medalj, lycka!




Igår var en rolig dag!
För några månader sedan läste jag på Vimmelmammans blogg om ett projekt där fotografer kommer hem till familjer med barn där någon har en livshotande sjukdom. The Essence Vitae Project
Jag skrev ett mail till dem och berättade om min familj, mig själv och min sjukdom. Nästan direkt fick jag ett mail tillbaka att en fotograf skulle kontakta mig och komma hem till oss och fota.
Fotografen är från Västerås och heter Kjell Post och har Irsta Fotostudio. Vi bestämde oss för att vänta in sommaren och det fina vädret och igår var det äntligen dags.

Vi åkte till ett naturreservat här i närheten för att ta bilderna. Det var väldigt varmt men kul! Kjell var jättetrevlig och rolig att jobba med. Han fick barnen att känna sig avslappade och med på noterna.
I tre timmar höll vi på, och det blev många fina bilder. Vi har inte sett bilderna än, Kjell håller på som bäst att jobba med dem nu och slutresultatet ska bli en fotobok som vi får, plus att en del av bilderna kommer upp på projektets hemsida. Det ska bli sååå spännande att se boken när den är klar.
Jag avslutar med ett foto som Kjell skickade på mailen igår kväll.
Jag kan sitta och titta på detta fina foto hur länga som helst, det värmen i kroppen! Vilket fantastiskt minne att ha kvar för mina barn.
Vilket fantastiskt projekt!!


Fotograf: Kjell Post / Irsta Fotostudio

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder!
    Ska bli kul att få se fotoboken sen när den är klar..:-)
    Trevlig fika idag, kram

    SvaraRadera