torsdag, juni 16, 2011

Bryssel nästa

Då var det torsdag igen.
Behandlingen igår gick bra (börjar bli tjatigt att skriva så varje vecka), hann läsa morgontidningen innan jag somnade i stolen....
Efteråt letade jag pärlaffärer och den första jag letade efter hade stängt igen, fanns inte mer.
Då letade jag mig vidare och hittade Panduro. Men jag tycker att deras saker var ganska dyra.
The search continued.... och efter lite irrande på en innergård i slutet av gågatan så hittade jag en affär till!
Vääääldigt mycket pärlor och tillbehör fanns det och mycket bättre priser än tidigare nämnd affär. Så nu har jag lite att jobba med. Tyvärr kommer jag inte att hinna sätta igång mitt lilla projekt förrän efter helgen, för efter lunch i dag åker jag till Bryssel med jobbet. Vi jobbar ju mer och mer ihop med Bryssel kontoret, och jag tror att jag nämnt tidigare att det eventuellt blir en ihopslagning av våra kontor. I alla fall - i morgon eftermiddag så är det en "Sommarfest" för all personal. Det har hållits hemligt vad det är vi ska göra, men samtidigt så har vi inte fått någon Dress Code, så det kan inte bli så avancerat ;)
Några flyger hem direkt efteråt i morgon kväll, men eftersom jag bara har varit i Bryssel en gång över dagen för ca 20 år sedan så tänkte jag passa på att stanna över helgen. Jag har bokat fint hotell i två nätter i centrala Bryssel.
  • Jag ska äta lång god hotellfrukost.
  • Jag ska strosa runt i staden och bara vara.
  • Ingen stress. Bara ta det lugnt
  • Gå och lägga mig tidigt.
  • Leta upp "Den kissande pojken" som är det enda jag tror staden är känd för (förutom EU-kontoret)
  • Shoppa lite om jag känner för det.
Synd bara att det ska regna hela helgen, men det löser vi med ett paraply.
Sen flyger jag hem på söndag kväll.
Då har svärmor och svärfar anlänt från England.

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter, ha nu en riktigt bra, mysig och avstressande helg!

    SvaraRadera