tisdag, juni 21, 2011

Jag fick en rosa nummerlapp

Tänk att det behövs inte så mycket för att göra en cancerpatient glad.
Jag har ju berättat tidigare om min Vårdcentral.
Den som inte kommer att gå till historien för att vara den mest patientvänliga. Hur jag har suttit där i flera timmar med min gröna nummerlapp och väntat för att ta ett blodprov.
Efter att jag var där sist så fick jag nog.
Jag har undvikit stället helt och alltid åkt direkt till Ackis för att ta blodprovet istället. Det har passat ganska bra att göra det eftersom jag ändå har haft yogan på tisdagar.
Men nu är det ju sommaruppehåll på yogan.
Så jag tog flera djupa andetag i morse och bestämde mig för att pröva vårdcentralen igen, känns ju onödigt att åka in till stan när jag inte egentligten behöver.

Och kors i taket. De gröna nummerlapparna finns inte mer!!!

Anledningen är att Maud, som har jobbat där i 20 år fick nog hon också. Tyvärr genom att gå i pension.
Den nya personen som tog över efter Maud jobbade en dag med det konstiga systemet och sa sen ifrån.
Så nu är ordningen återställd på Storvreta Vårdcentral.
Nu finns bara rosa nummerlappar.
Tänk vad lite som behövs för att göra mig glad.
Sen gör det ju ingenting att solen äntligen skiner igen idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar