måndag, juni 13, 2011

Solsken

Jag älskar det här vädret.
Livet blir så mycket lättare när det är varmt och ljust ute.
Jag minns i vintras när jag började med cellgifterna, då var det mörkt på morgonen när jag åkte till Akademiska och nästan mörkt igen när jag åkte hem efter behandlingen. Inte undra på att många blir deprimerade. Jag behöver i alla fall ljus och värmen för att hålla mig "levande".
Bara att kunna sitta i uterummet och äta frukost varje morgon är en njutning. Nu får vi hoppas att hela sommaren blir så här ljuvlig.

I fredags var det poolpremiär hemma hos oss.



Själv är jag lite av en badkruka, det ska vara riktigt varmt i vattnet innan jag hoppar i, men tjejerna var överlyckliga! På kvällen var det klass-picknick med T's klass. Nästan alla barn och föräldrar var där och hade lite knyt och träffades en sista gång innan sommarlovet.


Det var egentligen meningen att vi skulle spela kubb också, men i värmen var det ingen som riktigt hade ork. Och alla barnen hade fullt upp med att klättra på den enorma klätterställningen eller jaga varandra eller något  annat kul.

Varje kväll innan jag går och lägger mig tittar jag in i barnens rum för att se att de sover ok (och andas!).
I fredags var L lite tjurig vid läggdags och hon har olika sätt att visa det på. Denna kväll visade hon det genom att inte sova i sängen på traditionellt vis.....




Helgen fortsatte i fotbollsandan. Denna gång var det sammandrag i Morgongåva. 4 timmar i stekande sol, inte bra för huden. Tur att jag smörjt in mig med faktor 50 innan vi åkte.



Efteråt var det bara att åka vidare till mamma på middag, det var trevligt och skönt att inte behöva laga middag själv. Det  blev sent och vi var en trött familj som kom hem vid midnatt.

Nu ska jag försöka skriva ihop en liten text till The Essence Vitae Project och bilderna. En text som förklarar vår "livssituation" etc. Det är svårt att sätta ord på ens egen vardag, men jag får klura lite till så ska det väl bli bra till slut. Jag talar om för er när bilderna finns på hemsidan att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar