fredag, juni 10, 2011

Skolavslutning

Det känns fortfarande skönt att röntgensvaret var bra.
Igår var det som sagt var behandling igen. Kl. 09.00, lite för tidigt för min del. Jag gillar inte att vara trött innan jag ens har fått i mig gifterna! Men det gick bra som vanligt, sköterskorna är alltid lika trevliga och nu för tiden vet de flesta vem man är och hejar igenkännande varje gång jag kommer dit.

Igår kväll var det skolavslutning för barnen. Vilken härlig kväll, avslutningen var utomhus och alla föräldrar och barn samlades runt skolans nya paviljong som de fått levererad dagen innan!
Barnen är så söta och sjöng så fint. Det var speciellt en sång som man märkte att de har tränat extra mycket på. Jag tror den heter "Den vita duvan flög" eller något sånt. Femmorna stod på scenen och sjung verserna och sen sjöng alla de mindre barnen med i refrängen. Man kunde riktigt se hur de tog i så att de nästan reste sig när de sjöng och hur glada de var att sjunga.
Och då kom tårarna bakom mina solglasögon.....hur många fler sådana här avslutningar kommer jag att få vara med på?
Jag VILL vara med på alla.
Jag SKA vara med på alla.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det var oförändrat! Tänkt på dig!
    Jag ska på skolavslutning denna vecka...kommer nog också att ta på solglasögonen så tårarna kan flöda. Kan ju alltid hoppas på sol, blir lite märkligt med solbrillor i regnväder(!). Det blir ju alltid lite extra känslosamt, men...VI ska hänga med på mååånga skolavslutningar framöver! Stor kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack Helena!
    Ja, jag kan rekomendera stora solglasögon vid sånna här tillfällen ;)
    Kramar
    Jenny

    SvaraRadera