söndag, juni 26, 2011

Midsommar

Vi har haft en ganska lugn, men väldigt trevlig midsommar.
I fredags så vinkade vi av svärmor och svärfar som skulle tillbaka hem till England. Tänk vad fort en vecka går! Vid lunch så åkte vi ner till församlingsgården där det lokala midsommarfirandet tar plats. Där mötte vi upp ett par andra familjer och satt och njöt av solen och ledigheten. Barnen dansade runt midsommarstången en gång men var mer intresserade av att köpa glass!
Efter några timmar begav vi oss alla hem till  oss för att fortsätta firandet och ätandet. Det känns som vi åt non-stop hela dagen och kvällen.
Traditionsenligt med sill och potatis, grillat och jordgubbar och allt där till som behövs. Det blev långbord i uterummet och det är ju alltid lika trevligt. Kvällen gick fort, jag höll mig till mitt alkoholfria vin, för jag ville inte chansa och börja må dåligt mitt i alltihopa. De andra snapsade och var pigga och glada. Jag kämpade på bra ändå tycker jag och höll mig vaken och ok till kl 01.00, de ni!

Igår blev det inte mycket gjort. Det går inte att lura min kropp och den kände på en gång att dagen innan var en lång och ganska intensiv dag. Den bästa förklaringen av hur det känns är nog att kroppen känner sig sliten och värker i lederna. Det är absolut ingen dundersmärta vi pratar om.
"Tröttvärk" brukar jag kalla det.
Idag jobbar Steve övertid så jag är hemma själv med barnen hela dagen.
Vi får se vad det blir vi gör.
Just nu leker de skola (eller är det restaurang?) i lekstugan så det är väldigt lugnt.......



Foto: Kjell Post / Irsta Foto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar