lördag, juni 18, 2011

Bowling

 
Nu sitter jag här i mitt hotellrum i Bryssel och försöker att hitta en vettig kanal
att titta på TV. Är trött efter dagens aktiviteter.
Kollegorna och jag kom hit igår kväll. Då bodde vi på ett väldigt fint hotell lite utanför Bryssel, nära kontoret. De andra stannade uppe sent och drack öl, men jag orkade inte och gav upp strax innan 22.00.

Idag på förmiddagen fick vi oss först en rundtur av kontoret, sedan var det att lyssna på en power point presentation innan storchefen avslöjade att eftermiddagens aktivitet var......trumvirvel...... Bowling!
Vi började dock med att äta en god lunch.
Restaurangen ställde fram små 'grillar' på bordet. Sen fick vi hämta potatissallad, såser och olika typer av marinerade små kött- och fiskbitar att grilla själva vid bordet. Intressant och lite annorlunda, men det var gott och mättande och det är ju det viktigaste!
Sen var det dags för bowling.
Jag var lite orolig för min rygg, men hittade ett ganska lätt klot så det gick faktiskt bra. Jag är absolut ingen bowling-världsmästare men jag lyckades att få den högsta poängen av 'the ladies' och vann en flaska fin champange. Synd bara att jag inte kan dricka den! Jag får spara den till den dag jag och alkohol kommer bättre överens igen ;) Jag fick även en flaska av något speciellt Belgiskt öl av en kollega, men den ska Steve få dricka upp när jag kommer hem.

När 'eventet' var över så fick jag och en annan kollega som också ska stanna över helgen skjuts av chefen in till centrala Bryssel. För min del är det nu en lugn kväll på rummet som gäller, jag måste ju ha ork att utforska staden i morgon.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar