onsdag, juni 22, 2011

Tystnad?

Har varit på Ackis på behandling precis , stötte på en gammal kollega i min ålder på ODA. Så fort jag såg henne så fick jag en klump i magen och tänkte - nej, inte inte hon också... (som fått cancer alltså)
Men sen såg jag en ädlre dam i rullstol bredvid henne som visade sig vara hennes mamma och därför var hon där. Självklart är det också jättetråkigt att mamman har cancer, men jag känner henne inte och därför reagerade jag inte lika starkt på det.
Idag var rummet nästan fullt där jag satt, och en äldre herre hade en dam med sig som jag tror var rädd för ljud. Dom satt och viskade till varandra hela tiden, det roliga var att jag tror båda hade nedsatt hörsel och hörde inte vad den andre sa och det slutade hela tiden med att de talade med varandra väldigt högt.
Och när någons maskin pep, så var damen framme direkt och visade att man ska trycka på en knapp så kommer sköterskan och då skulle det sluta pipa. Jag har varit där några gånger innan, jag vet att man ska trycka på en knapp när det piper........
Men det kanske var hennes sätt att hantera rädslan kring det hela, vad vet jag. Men jag är inte den som tycker att man måste viska hela tiden när man är där. Då skulle jag bli galen. Prata i lagom ton, det är bra.

Nu har vi börjat att planera midsommar lite grann. Ett par kompisar och deras barn kommer hit och firar med oss. Ska bli trevligt. Nu håller vi tummarna för att solen ska visas sig den dagen också så blir det ännu trevligare. Steve ska åka och handla i kväll för att slippa kaosen som brukar uppstå i morgon, så är det avklarat. Sen kan vi bara ta det lugnt och njuta av ledigheten. Åhhh vad jag är sugen på ett glas rosé....

Idag tycker jag även att ni ska ta en titt i tidningen Amelia, bläddra fram till sidan 92 och läs repotaget om vardagsmirakel, min fina vän Veronica och hennes "osynlige vän".

Trött, tröttare, tröttast. Ögonen håller på att slå igen... måste nog lyssna på kroppen nu och lägga mig på soffan och sova en stund.

1 kommentar:

  1. Gulle-Dig! Hoppas du är piggare imorgon, många kramar från mig :-)

    SvaraRadera