fredag, november 30, 2012

Läkarbesöket

Tänk att läkaren hade läst blodprovssvaren lika bra som mig.
Det blir behandling på tisdag, dock samma reducerade dos som sist hela denna omgång. Kommer inte ihåg om jag skrev tidigare att jag har bytt behandlingsdag till tisdagar, så att det inte blir detta strul med dubbla blodprovstagningar varje vecka. Skönt.
Jag hann inte ringa vårdcentralen igår, men nu har jag ringt och väntar på att det ska ringa upp mig så att jag kan diskutera möjligheten att boka tid för blodproven.

Jag lyckades förhandla ner min kortisondos också som jag tar inför varje behandling. Normalt är att man tar 16 tabletter innan. Men eftersom jag aldrig har haft någon konstig reaktion på dom här cellgifterna och har hunnit med ganska många kurer så frågade jag honom om det är möjligt att ta färre tabletter innan, och han gick med på att jag halvera dosen. Så på tisdag blir det bara 8 piller. Det känne bra, för jag vill absolut inte ha mer kortison i min kropp än absolut nödvändigt.

Frågade även när vi kommer att göra en röntgen som uppföljning av hur bra eller inte bra Taxolen verkar i min kropp. Troligtvis så måste jag få ett par kurer till innan det är dags igen. Så det kan nog bli i februari någon gång ungefär om inte blodproverna och markören sticker iväg tidigare, då kan det förstås bli aktuellt med en röntgen lite snabbare. Just nu efter en omgång med Taxol så har markören sjunkit lite, lite, knappt något, från 53 till 49 tror jag det var. Förhoppningsvis så går det åt rätt håll i alla fall och har sjunkit mer när jag har hållt på ett tag!

Innan jag var på mitt läkarbesök igår så hann jag även att besöka T i skolan. Hon har flera gånger bett mig att komma dit för att vara med på syslöjden en gång. Hon tycker det är så kul och ville så gärna visa mig vad de gör, så igår var jag där.
Nästa gång är det L's tur att få besök av mig i skolan, får se om jag hinner att klämma in det på en "må bra-dag" innan jul, annars får det bli efter.

Idag har jag tagit det lugnt här hemma, suttit och tittat på snön som är fallit hela dagen, hoppas att det ligger kvar nu så att vi slipper det slaskiga, grå höstvädret. Jag har även slagit in presenter till T som fyller år i morgon och är väldigt spänd inför det.
Och så har Steve och jag lyckats boka hotell och biljetter till Robbie Williams som kommer till Ullevi i juli.
Juli, det är ett tag tills dess, men vad gör man inte för Robbie?
Nu måste jag ju må bra i minst ett halvår till annars missar jag ju konserten, och det går inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar