fredag, november 16, 2012

Svårstucken!

Idag var det dags för vårdcentralen igen.
Jag var såååå redo att be om en akutlapp för att slippa sitta och vänta bland hostande och snorande människor. Jag var mentalt förberedd.
Chocken kom när det inte var någon kö alls! Jag var nästa på tur! Vet inte varför det inte var några människor där idag, men jag klagar absolut inte.
Sköterskan berättade att de tidigare två fredagarna har det varit jätteköer, men inte idag.

Dessvärre var det inte lätt att hitta villiga blodkärl idag......det blev tredje gången gillt på på ovansidan av handen.

 
 
Igår var en lugn dag, sov gott.
Det är den största skillnaden sen jag bytte cellgifter, jag sover riktigt bra på nätterna. Jag somnar oftast på en gång när jag går och lägger mig. Jag vaknar till och går på toa någon gång på morgontimmarna och sen somnar jag om direkt! Det var då jag har legat vaken i 1-2 timmar tidigare. Sen sover jag vidare till 09.00-10.00.
Visst är jag forfarande trött på dagarna, speciellt eftermiddagarna, men inte alls på samma nivå som när jag fick Xelodan.
 
Vid lunch så åkte jag till Sofi och hälsade på, vi åkte och köpte sushi och sen tillbaks hem till henne och åt den. Tänk att jag aldrig ledsnar på sushi, skulle kunna äta det till lunch varenda dag om jag var tvungen. Det var länge sedan vi sågs så det blev prat, prat och ännu mera prat och så har det gått några timmar och det var dags att hämta barnen!
L var tillbaka till sitt normala, charmiga själv igen.
Skönt att det inte satt i längre än så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar