torsdag, september 29, 2011

Stämbandskatarr?

Idag sitter jag i soffan och vilar kropp, och hals.
Inte huvud dock, spelar vidare på Wordfeud - jag gillar hjärngympa.

Halsen är inte ett dugg bättre.
Det som oroar mig lite är om det har någonting med cellgifterna att göra, eller all strålning jag har fått tidigare. Kan cancer sprida sig till stämbanden? Kan biverkningarna påverka stämbanden?
Jag har försökt att googla lite, och kommit fram till att symptomen stämmer överens med stämbandskatarr. Och det kan tydligen hålla i sig ett tag om man inte vilar rösten (vilket är en konst jag inte har bemästrat än....)
Sen läste jag att om problemet är kvar i 3 veckor så ska man kontakta sjukvården. Idag har det gått 1 vecka för min del. Ja, ja, det är bara att kämpa på och hoppas att rösten kommer tillbaka snart!

Idag hjälper en kompis oss och hämtar barnen från fritids som sedan får följa med dem hem och leka i några timmar. Sen får jag dyka upp vid fem-tiden, lagom tills middagen står på bordet.
Det är vardagslyx!
Tack Malin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar