fredag, september 02, 2011

4 timmar

Nu har jag varit och jobbat i 4 hela timmer. Och oj vad trött jag är. Känner mig alldeles snurrig i huvudet. Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag knappt skulle orka fokusera i 4 timmar utan att bli helt slut så hade jag inte trott på det!
Men nu är det så här.
Och det är ju faktiskt anledningen till att jag är sjukskriven, orken finns inte. Det gäller bara att inse det själv också. Att inse sina begränsningar. Att inte tvinga mig själv att göra saker "bara för att".
På sistone har jag ju ändå blivit bättre på att ta hand om mig själv, att lyssna på mitt kropp, att fokusera på min kropps välmående och att försöka bara göra saker som jag mår bra av. Som tex yogan och ta mig tid för fler promenader i skogen. Även vattengympan som börjar på måndag. Det ser jag fram emot. Jag hoppas att den lever upp till mina förväntningar.

Jag skulle även vilja åka med familjen på en resa till någonstans varmt i vinter. Sitter och funderar lite. Fyller ju även 40 (!) i februari, ska man resa då kanske? I slutändan är det ju ändå ekonomin som bestämmer och ekonomin tillåter inte tyvärr 2 veckor i Thailand som jag helst skulle vilja....
Tror ni man kan tigga till sig en bonusutbetalning från FK när man fyller jämnt??

Nu är det i alla fall helg, i morgon blir det en heldag på Furuvik med familjen och på söndag ska vi fira att vi har varit gifta i 7 hela år. Det blir nog en god middag på restaurang med barnen, det ska bli mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar