måndag, september 26, 2011

Fortfarande oförändrat

Idag fick jag inte träffa någon av mina favorit doktorer.
Idag blev det Dr "säger inte så mycket".
Men jag fick ur honom ordet oförändrat. Skönt.
Det var allt jag ville höra egentligen.
Jag bad om att få se röntgenbilden med egna ögon denna gång, för att jag vill ha en mental bild på hur spridningen egentligen ser ut och vart den är på mitt skelett.
Jag fick se bilderna men blev inte så mycket klokare av det. Jag fattade inte riktigt bilderna och han förklarade bara lite grann. Jag kunde se en bit av ryggraden och kunde se anledningen till att jag har "krympt" några centimeter. Det är kotor som har "sjunkit ihop". Men jag fick ingen klarhet i hur spridningen är på mina revben alls.
Jag får nog göra ett nytt försök vid nästa läkarbesök.

Jag har även hört från andra som får samma behandling som mig att tydligen finns det ett piller man kan ta ca 1 timme innan behandling istället för att få Tavegyl intravenöst när man är där.
Fördelen med detta piller är att man blir inte så där dundertrött så att man omöjligt kan hålla sig vaken. Ska bli spännande att prova om det funkar. Det vore kul om det gör det för då kan jag ju tex ta med mig sällskap ibland när jag får behandling. Tidigare har det inte varit någon idé att göra det eftersom jag bara somnar i alla fall.

När jag var klar hos Farbror Doktorn så gick jag över gatan för att ta mina blodprover inför onsdagens behandling. Som vanligt var det ungefär en miljon människor före mig i kön. Kanske inte riktigt så många men det var i alla fall 20 nummer till min tur. Tog över en timme. Men sen var det gjort i alla fall, nu behöver jag inte gå upp tidigare i morgon ock köa innnan yogan.

Sen i torsdags ungefär så har min hals varit helkonstig. Eller stämbanden rättare sagt. I helgen har det blivt värre. Min röst är jättekonstig och försvinner helt ibland. Jag kan knappt prata. Men jag har inte ont i halsen. Konstigt. Jag kan inte heller hosta ordentligt från längre ner i halsen som man brukar göra. Utan det blir någon slags gammal gubbe hosta ganska högt upp i halsen. Helmysko. Jag hoppas att det försvinner nu inom de närmaste dagarna för det här börjar bli väldigt jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar