onsdag, september 14, 2011

Oktober!

Så, nu har jag rett ut det här med blodprovet med en sköterska på ODA (avdelningen där jag får mina cellgifter).
Jag ska ta mitt blodprov dagen innan behandling, på tisdagar med andra ord, precis som jag alltid har gjort! Den sköterskan som ringde mig och sa att jag ska ta provet på måndagar hade fel och det är väl egentligen inte hela världen. Men den som känner mig vet att jag gillar ordning och reda och att planera......därför stör sånt där mig lite grann......

Igår kväll träffades vi tjejer i unga gruppen för att planera våra oktober events.
Det som först går av stapeln är en Ljusmanifestation på Stora Torget i Uppsala kl. 15-21.
Vi ska göra människor medvetna om bröstcancer och att den Rosa Månaden har startat. Vi kommer att informera, ha ett lotteri, bjuda på mjölk (!) och annat smått och gott. Jag hoppas verkligen att vi samtidigt lyckas samla in en rejäl slant till cancerforskningen!
Just nu håller vi på att "ragga ihop" priser till lotteriet. Vi har kontaktat lokala företag etc. Så om du känner någon som är villig att skänka ett pris till lotteriet, så säg till mig. Det kan vara stort som litet.
Detta event finns nu på Facebook. Klicka här.

Nästa event vi ska hålla i är ett Zumba-event lördagen efter, 8 oktober på Fyrishov mellan 14-16.
Veronica har lyckats hitta instruktörer som är villiga att ställa upp gratis, och så får folk komma och Zumba järnet i 2 timmar. Kostar 120 kr per person om man anmäler sig innan eller 150 kr på plats och alla pengar går till Uppsala Läns Bröstcancerförening. Även där kommer vi ha ett lotteri och bössor etc för att samla in pengar.
Det blir fullt upp på lördagar i oktober för min del, för sen är det ju som sagt var Boob-market på Vaksala Torg den 15 oktober. Men allt detta är för ett väldigt bra ändamål och det lilla vi alla kan göra för att hjälpa till behövs, för jag vill och hoppas att det ska en dag finnas ett bot mot denna skitsjukdom!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar