tisdag, september 06, 2011

Sliten

Nu har kroppen fått sig en omgång, eller två rättare sagt.
Vattengympan körde igång igår. Den var jättebra.
Jag har aldrig förr i mitt liv provat på vattengympa.
Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag väl tidigare tänkt att det är lite pensionärsvarning på den motionsformen.
Men nu är det ju bara att inse, som sjukskriven lever man ju lite av ett "pensionärsliv"...... så då blev det dags att börja vattengympa!

Det var svårare än jag trodde. Vi fick sätta på oss en slags flytväst och med den på är det ganska svårt att hålla sig rakt upp i vattnet när man inte bottnar. Och jag antar att det är halva träningen. Man måste ha starka magmuskler tex.Sen  fick vi göra alla möjliga rörelser i det 32 grader varma vattnet i en hel timme för att avsluta med avslappning, då vi flöt omkring i 10 minuter. Hur skönt som helst.
Och idag har jag träningsvärk, men det är det värt och jag ser fram emot nästa vecka redan nu.
Efteråt stannade jag och Veronica och fikade en stund. Det var lika trevligt som vanligt, vi har alltid en massa att prata om!

Idag var det sen dags för yoga igen. Den kändes lite jobbigare än vanligt, men jag försökte göra övningarna lite lugnare än jag brukar, och det är ju väldigt avkopplande också!
Nu blir det lugnare för kroppen i några dagar, så att den får en chans att återhämta sig. Eller på motionsfronten i alla fall. I morgon är ju behandlingsdag så då blir den utsliten på annat sätt i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar