tisdag, september 13, 2011

Blodprov

Igår blev en intensiv dag. Efter 11 timmars sömn (!) Så var jag på vattengympan igen. Gick bättre den här gången. Nu var det lite lättare när man vet vad som kommer och hur man ska göra.
Timmen i vattnet gick väldigt fort. Sen blev det en snabb fika med Veronica igen innan jag var tvungen att åka till skolan och hämta T och hennes två kompisar för att skjutsa dem till dansen.
Steve fick köra dem hem, för jag åkte vidare till Bröstcancerföreningens styrelsemöte. Jag är suppleant, men har inte kunnat gå på de senaste två mötena för att de har varit på en onsdag.
Och onsdagkvällar är ju jag inte på topp precis, då är jag trött, trött, trött.
Mötet tog nästan 3 timmar, och efteråt var jag trött. Det var bara raka spåret hem i säng.
Och vad händer?!?
Jag kan inte sova!
Hur typiskt är inte det? Hela natten har jag vaknat flera gånger. Förstår inte varför, jag var ju så trött. Och nu är jag ännu tröttare!

Men ingen sovmorgon idag.
Nu ska jag iväg och ta blodprov inför morgondagens behandling.
Av någon anledning så ringde en sköterska ifrån ODA igår vid halv 6 och undrade varför jag inte tagit blodprovet igår?!? Jag sa att jag brukar alltid ta det dagen innan. Och då svarar hon att det var inte bra för de ska beställa Taxolen etc etc.
Öhhhh? tänkte jag.
Ska tiden för blodprovet avgöras med tanke på att det ska vara "lätt" för dem att beställa gifterna?
Om det nu helt plötsligt är så, varför har ingen sagt något till mig de senaste 10 månaderna att det är så? En liten undran bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar