måndag, september 12, 2011

Slutspurten

Hårstatus.
Nu har jag ju fått ca 5 behandlingar efter sommaruppehållet. Och nu tappar jag lite hår igen.
Det är långt ifrån allt, men det lossnar. Så här var det ju när jag började med cellgifterna i december också. Jag var helt säker på att allt skulle lossna och jag var ju tom och provade ut en peruk.
Men sen slutade det och jag fick behålla en del hår.
Vilket jag är väldigt tacksam för.
Så nu hoppas jag att det slutar igen snart, så jag även ett tag framöver inte behöver gräva fram peruken som ligger gömd i någon garderob.
Jag trivs ju verkligen INTE i peruk.
Det är oskönt, opraktiskt och kliar hela tiden!
Och använder jag sjal så blir det så tydligt för mig och omvärlden att jag är sjuk, det blir även mycket tydligare för barnen och deras kompisar. Och det vill jag dra ut på så länge det bara går.

Nu är det slutspurten på den "sockerfria" månaden.
Då har det i och för sig gått 32 dagar. Jag vet inte riktigt hur vi tänkte, men vi sa att att vi skulle vara sockerfria från 15 aug tom 15 sep.
Så det är en lång månad!
Och torsdag är sista dagen.
Det hat gått bra, jag har gått ner ett par kilo.
Nu gäller det bara att fortsätta på den här linjen.
Att tänka hela tiden, göra ett val varje gång innan jag äter något onyttigt.
Fråga mig själv -Vill jag verkligen ha den här chokladbollen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar