fredag, september 23, 2011

Fina priser

Vår insamling av priser till Ljusmanifestationen går jättebra. Helt otroligt hur många företag som är villiga att ställa upp och hjälpa till. Både stora företag och små. Jättekul. Vi kommer att ha mycket fina priser nu så jag hoppas verkligen många köper en lott eller fler och får chansen att vinna.
Det bästa är att vi har priser nu så vi kan ha ett lotteri med fina priser på vårt Zumba event också på Fyrishov helgen efter.
Jag hoppas att vi får många anmälningar till Zumban. Vi försöker att få ut information om det så gott vi kan, men än så länge har vi inte fått in så jättemånga anmälningar. Det vore kul om det blev en dundersuccé och kanske något vi kan arrangera varje år framöver. Think big!!

Igår hade jag en lunchdate med en kompis igen. Det blev en god sushi.
På eftermiddagen så var det Öppet Hus på fritids. Då får föräldrarna komma och hälsa på, fika och titta lite på vad barnen har för sig. Det var lite läskigt dock för samtidigt som jag kom, så kom två ambulanser och körde in och parkerade utanför fritids dörrar. Hjärtat börjar dunka några extra slag och tankarna i huvudet kommer direkt. Vad har hänt? Är det allvarligt? Är det någon av min mina barn? Och när jag klev in genom dörrarna så var jag supernervös. Men sen så såg jag ganska snabbt båda mina älskade (oskadda) små tjejer och blev lite lugnare. Jag ville inte fråga för mycket för fritidspersonalen hade fullt upp ändå, men enligt T så hade en pojke ramlat ner från en lekställning och slagit hela ansiktet i marken och en tjej hade ramlat eller hoppat från en gunga och brutit armen. Vet inte hur och om det hände samtidigt. Det var lite läskigt för de andra barnen med allt som hände och mycket känslor i luften. En del var väldigt ledsna.
Sen lugnade det ner sig i alla fall och på lilla fritids med L blev jag bjuden på rulltårta bakad av barnen och på stora fritids med T fick vi mariekex och salta pinnar!
Sen var det bara hem och steka pannkakor. Det var ju torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar