måndag, september 19, 2011

Helgen

Vad fort helgen går när man har trevligt!
Jag har träffat 6 andra tjejer som förstår precis, exakt hur jag tänker kring allt med cancern. Det var en ny upplevelse. Och skönt att höra. Höra att det finns andra som har samma tankar.
Vi har även gett varandra tips och idéer om allt möjligt kring cancern. Jag har en lång lista med mig hem med punkter att kolla upp.
Men mest har vi pratat och pratat och pratat och pratat lite till..... så mycket andra aktiviteter blev det inte. Förutom äta förstås. God mat blev vi bjudna på av Kerstin som stod för "markservicen".

Vi fick bo i en charmig dalastuga. Anders Diös sommarhus.
När man klev in i stugan var det som om tiden stått still.
Fanns massor att titta på, saker, möbler, målningar i taket och damm (!).
Tur att man inte är allergisk.....

På lördagförmiddag åkte vi in till Mora och strosa runt där i solskenet ett par timmar. Vi tittade lite i affärer, några shoppade lite. För min del blev det bara ett rosa bandet armband från Guldfynd. Sen blev det kondisbesök. Nu är min sockerfria månad slut och jag slog till på den största hallon och gräddbakelsen jag kunde se. Oj, vad gott det var. Den var jag värd!!!

När vi sen var tillbaka i stugan kom en journalist från det lokala annonsbladet och intervjuade oss inför deras oktoberblad som självklart kommer att ha lite cancertema. Hon frågade en massa frågor och vi försökte förklara för henne om hur det är att leva med kronisk cancer men också med lite fakta om bröstcancer.
Vi var alla glada med att kunna ställa upp och sprida mer kunskap om bröstcancer. Om jag bara så får en kvinna att komma ihåg att känna på sina bröst då och då, och hitta en knöl tidigt (istället för alltför sent) så vet jag att det var värt det!

I söndags åt vi en låååång frukost och fortsatte och prata och helt plötsligt var det dags för lunch....
Mätta och belåtna sa vi sedan hej då till varandra för det var dags att åka hemåt. Några av oss hade åkt vääääldigt långt för att kunna vara med. Men vi kommer alla att hålla kontakten. Vår hemliga Facebook-grupp är redan igång för vi har insett vi behöver varandra!





 




1 kommentar: