lördag, september 24, 2011

FK

Igår kunde jag inte hålla mig längre.
Jag mailade min handläggare på Försäkringskassan och frågade om jag får "Fortsatt sjukpenning på normalnivå" som jag ansökt om.
Jag har inte varit så extremt orolig över att bli nekad det. För alla jag har pratat med som är i samma sits som mig har fått det godkänt, men jag vill ju veta.
Man hör ju och läser som sagt var om andra solklara "fall" där FK börjar tjafsa. Och jag orkar inte tjafsa.
Jag har liksom bara trott att de kommer ju att skicka ut ett beslut med posten så att man vet, och det har inte kommit.

Min handläggare svarade ganska omgående att han kan ha missat att skicka ut det men jag får ersättning på normalnivå.

Puh! Den här typen av ersättning är inte heller tidsbegränsad, utan har man fått det godkänt så är det så, och det är en lättnad. Att veta att jag kommer (förhoppningsvis) inte behöva bråka med FK - ever again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar