fredag, maj 27, 2011

Vårruset

Igår var det vilodag igen.
Hade planer på att fixa lite här hemma, men jag vet inte vart tiden tog vägen, jag hann inte så mycket.
För på kvällen var det dags att vara med i Vårruset.
Vi är ett gäng mammor här som har som tradition att vara med som ett lag. I år är det fjärde året som vi är med.
Vissa går och vissa springer 5km.
I år var det bara jag som gick. Men det gick bra det också. Jag träffade lite folk jag känner och gick och småpratade lite och helt plötsligt så var jag i mål.



Här är bildbevis på att jag gick under timmen!
Vi som gick fick i och för sig inte starta förrän efter ca 10 minuter efter första startgruppen, så med andra ord så gick jag 5 km på ca 48 minuter. Och det är jag helt nöjd med! Heja mig!
Men nog kändes det i ryggen efteråt. Längre än så här hade inte gått, men jag har ju promenerat en del den sista tiden och nu gav det resultat.

Efteråt får vi en picknick påse att dela på.
Vi har haft tur med vädret de tidigare åren och även igår kväll var det en härlig kväll.
Det är mysigt att sitta i gräset och småprata och bara umgås.
Väl hemma så sov jag gott för en gångs skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar