onsdag, maj 18, 2011

Farväl Tiger....Hello vilda Hilda

Oj, vad jag har klurat på vad jag ska köpa min man i födelsedagspresent.
Det är samma sak varje år. Han är en sådan person som har allt han behöver.
Jag vill så gärna komma på något originellt och bra, men hjärnan kommer inte på något...
Åkte runt och tittade lite i måndags i affärer för inspiration, men hittade inget kul.

Jag var till djuraffären och lämnade tillbaka Tiger.....sååå trist, han är ju så charmig och söt.
Men det är ju inte en marsvinsfabrik vi är ute efter hemma så det blev bye, bye.
Tror ni jag kunde motstå virvelmarsvinet??
Nej, nej.
Det är ingen marsvinsfabrik vi vill ha hemma, men vad gör en söt liten hona till......
Så hello vilda Hilda.
Barnen blev jätteglada (och mamma också).
Pappa hade inte så mycket att säga.
Jag sa att det var en födelsedagspresent till honom, han trodde inte på mig.




Senare på kvällen gick jag en promenad med en kompis i spåret, var ute i 50 minuter!
Det är faktiskt ganska långt i mina mått mätt. Och jag känner nu att kroppen sakta men säkert orkar lite mer när jag är ute och promenerar. Det hjälper ju också när jag har trevligt sällskap och man pratar och pratar och helt plötsligt så har jag gått långt! Kul.
Min vikt börjar bli ett akut problem nu.
Sen jag började med cellgifterna så har jag noll, absolut inget problem med aptiten.
Snarare tvärtom, jag äter och äter och äter. Gärna sött och gott. Inte bra.
Varje måndag tänker jag att nu måste jag skärpa mig.
Och sen blir det inte så.
Och jag vill verkligen inte "banta". Jag tror inte att min kropp klarar av det, så jag måste äta, men äta bra.
Kampen fortsätter.

Yogan hjälper lite också, men den är mer träning för knoppen än kroppen.
Igår var det dags igen och jag njöt i fulla drag.
Det är dock någon övning vi gör som påverkar min rygg har jag insett. För på tisdagkvällen har jag alltid ont mitt på ryggen på stället där jag har en samling metastaser.
Då blir jag alltid orolig och tänker tillbaka på i höstas innan strålningen när jag hade det som ondast.
Jag vill verkligen inte få tillbaka den smärtan!!
Så nästa vecka ska jag försöka tänka till ordentligt innan alla övningar och hoppa över om det känns i ryggen. Eller fråga efter alternativa övningar.

Timmen efter yogan igår så kom en make-up artist och gav oss lite sminktips.
Det var jättekul och jag fick lite bra tips med mig hem om hur man får ögonfransarna att se lite fylligare ut bland annat. En timme var lite stressigt, men tydligen så kommer han tillbaka i höst och då i ett par timmar.
Det är kul att få känna sig lite fin ibland.

När Steve och barnen kom hem efter jobb/skola så firade vi honom.
Vi åt middagen i vårt nyrenoverade matrum, åt tårta och öppnade presenter. Han fick bra hjälp av barnen.
Samtidigt började det åska och blixtra och hagla utanför fönstret, så vi fick underhållning också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar