fredag, maj 20, 2011

Lite shopping på morgonkvisten

Gårdagen gick bra.
Bilen blev fixad och de goda nyheterna är att det kostade ungefär 8000kr MINDRE än vad de sa från början! Annars tycker jag alltid att det är tvärtom, man lämnar in bilen, sen kommer ett samtal där de säger att xx och xx måste fixas och kostar si och så många tusen. Men inte idag. Tack Upplands Motor!

Lyckades också att göra lite nytta på jobbet. Chefen är var där igår (han är inte där så ofta).
Han berättade att vi ska antagligen lägga ner vårt AB i Sverige och styras helt från Bryssel, men ändå vara anställda på papper av ett moderbolag här i Sverige.... Vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Hur det påverkar oss personal etc. Tror jag måste kontakta facket och rådfråga lite.
Men - det behöver ju inte vara något negativt, vem vet?
Det kanske blir bättre förhållanden för oss?
Only time will tell.

Eftersom det var torsdag så blev det pannkakor (eller pangkakor som barnen säger ;) ) med sylt till middag i uterummet. Härligt med varma kvällar. Vi äter de flesta middagarna där under vår/sommar halvåret.
Mysigt, man måste passa på att njuta så fort det finns en anledning.

Nu på morgonkvisten har jag även lyckats att shoppa lite
(det blev ju pengar "över" igår....).
Köpte ett jättefint set med armband + örhängen.

värdecheck från Maloa Hela Sverige

Nu när jag har bara lite, lite hår så använder jag mig desto mer av smycken för att "piffa till" mig i vardagen.
Jag är med i Groupon och där kommer det faktiskt bra erbjudanden om allt möjligt ganska ofta.

Ikväll ska jag lämna barnen hos kusinerna. De ska sova över där ikväll och imorgon så åker syrran till Tom Tits med dom alla över dagen. Något T och L verkligen har sett fram emot. De har aldrig varit där förut, så det ska bli spännande att höra imorgon vad de tycke om "utflykten".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar