måndag, maj 02, 2011

2 år sedan.....

Sista April 2009.
Jag har känt mig lite konstig i humöret de sista dagarna.
I lördags kom jag ju på varför. Det var likadant förra året.
Jag blir påmind om "skiten" ännu en gång.
Det var ju sista april 2009 som jag var på mammografin och visste mer eller mindre när jag gick ut därifrån att det är cancer i bröstet. (utan att någon hade sagt det).
Och idag (måndag) för 2 år sedan ringde dom från bröstkirurgen... osv.... osv.....
Och den 8 maj...efter 8 dagars väntan....så fick jag beskedet som har förändrat hela mitt liv.....

Och ute skiner vårsolen.....precis som för 2 år sedan......

I lördags bestämde vi oss för att inte åka in till Uppsala för att titta på forsränningen. Det är alltid så himla hysteriskt mycket folk och svårt att få en bra plats så att barnen kan se kreationerna som åker ner längs Fyrisån.
Och ser man inte det då är det ju faktiskt ingen idé att vara på stan.
Jag har inget behov (eller ork) av att mingla bland fulla människor.

På kvällen cyklade vi ner till badet och tittade på kasen. Det var kallt och blåsigt..... (är jag tråkig eller?)
Men barnen tycker det är spännande och så träffade dom några kompisar dom sprang runt med en stund.





I söndags var vi på 20-års kalas med tårta och mycket gott fika!
Jag skulle väl egentligen ha tagit fotot innan, men jag hann inte.
Det fanns i alla fall mer än tillräckligt.
Nu börjar "mitt nya liv" imorgon igen.....


Och L hittade en ny kompis.
 En familj har skaffat en ny familjemedlem som heter Yra.
L som älskar alla djur fastnade för henne direkt.



Häromdagen blev jag haffad av några barn på gatan
som säljer första maj blommor. 
Självklart köpte jag en i var till mig och tjejerna.
Och dom som känner mig vet ju att jag är svag för rosa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar