måndag, maj 09, 2011

Härlig helg

Helgen blev lyckad.
L hade sitt kalas för 13 st kompisar på 4H-gården.
Det blev en succé för både barn och oss vuxna.
Barnen tycket det var jättekul med rundvandring bland djuren och ponnyridning.
Jag och min man slapp städa och diska.....
L blev extra glad för att favoritkusin Wilma (13 år) ville vara med/hjälpa till/visas upp. Tack Wilma!
Vi fick stå i solen och prata med de andra föräldrarna som stannade kvar på gården.
Alla nöjda och glada.

Igår var det släktkalas, i detta väder så blev det självklart långbord i uterummet.
Väldigt trevligt som vanligt när alla kommer hit.
Alla kusinbarnen börjar bli "stora" nu, så nu för tiden kan alla sitta och fika och prata utan att någon behöver hjälp eller några "bråk" mellan kusinerna uppstår.
De leker jättebra och har kul tillsammans.

Efter att alla åkt satt vi kvar en stund i kvällssolen och bara njöt.

Det tog emot att säga att det var läggdax igår kväll till barnen.
När det är så här härligt väder och barnen hoppar och hoppar och hoppar på sin studsmatta eller hittar på andra lekar ute, och vill inget annat än fortsätta vara ute och hitta på saker.
Men vi vet ju att när de ska upp vid halv 7 så måste de komma i säng i tid, annars orkar de inte med en hel skoldag.

Är det inte underbart med helt vanliga "vardagsproblem"??

Och nu - ny vecka nya tag.
Idag står det blodprov, läkarbesök och lite jobb på schemat i nämnd ordning.

Ut i solen och njut av livet!

Förresten jag vill också säga - jag är en ganska godtrogen människa, jag tror oftast det bästa om människor, och jag tror faktiskt att Ola Lindholm talar sanning. http://olalindholm.blogspot.com/2011/05/hej-pa-er.html?spref=fb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar