onsdag, maj 04, 2011

Mindfulness


Det var skönt med Yoga som vanligt. Jag var dock väldigt trött igår, och på slutet när vi gör en djupavslappning så tror jag att jag somnade.... svårt att låta bli.....

Vi hade en ny yogalärare igår, hennes pass var väääääldigt lugnt.
Jag gillar egentligen när man får röra sig lite mer, som vi gjort med tidigare lärare. Tror jag får fråga henne om det går att fixa nästa vecka.

Efteråt hade vi samtal om Mindfulness, att leva här och nu.
Att inte göra något bara för att man ska utan att verkligen hela tiden tänka på vad man gör - vilket ofta leder till ett "färggladare" liv.
Jag tycker att jag har blivit ganska bra på det.
Jag övar varje dag, och måste ibland påminna mig själv.
Men varje dag när jag vaknar så känner jag först efter, och har jag inte så ont eller mer ont i vanligt, då tänker jag för mig själv att;
 Idag kommer att bli en bra dag. Och det brukar det också bli.

Jag planerar inte heller saker långt i förväg. Jag tar en dag i taget.

Det var kallt ute igår, burrrr. Det var säsongsstart för fotbollslekis igår kväll, och det var kallt att stå en hel timme och titta på, att man aldrig lär sig. Mycket kläder på.
Men dom är ju så söta dom små liven när de springer på lång rad efter bollen och bara springer, ingen riktigt förstår än att det finns ett mål att skjuta på. Charmigt!

Jag tror L hade lite ont i kroppen och fötterna efteråt för hon ville absolut lägga sig på spikmattan.
Och stå lite tillsammans med syrran.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar