torsdag, maj 12, 2011

Trött

Tisdag = yoga.
Kändes nästan lite jobbigt att vara inne i flera timmar när vi har detta underbara väder. Men som vanligt är yogan jättebra och jag känner skillnaden efter ett 2 timmars pass. Det är såååå avkopplande för kroppen, igen så var jag ganska trött....men jag tror inte att jag somnade när vi gjorde djupavslappningen.....
Jag gav min feedback sen förra veckan - om det gick att göra lite mer stående övningar.
Läraren lyssnade och blev glad för det, då de andra i gruppen kände likadant.

Till fikat efteråt så var det "Fråga Doktorn".
En Onkolog från avdelningen kom upp och så fick vi ställa frågor.
Det kom upp bra och relevanta frågor.
Visst har man (jag!) en massa frågor inför varje läkarbesök, men jag glömmer alltid bort hälften, för det är så mycket man ska hinna prata om på den korta stunden. Så det här är lite lyxigt, att ha en timme under avslappnade former att ställa sina frågor.

Nästa vecka ska det komma en stylist och ge oss lite sminktips och sånt. Ska bli kul!
Jag gick kursen "Feel good - look better" (som anordnas för cancersjuka kvinnor på många sjukhus i Sverige) i slutet av 2009. Men jag har glömt bort det mesta vi lärde oss då runt sminkning, för jag tappade aldrig ögonbryn eller ögonfransar helt då så jag fokuserade inte så mycket på att komma ihåg något kring det.
Nu har jag däremot tappat mycket mer, jag har lite, lite kvar....

Sen berättade Ann-Charlotte som håller i det här projektet att i höst kommer de att starta med vattengymnastik också. Vilket jag ser fram emot. Jag frågade på ett läkarbesök på för ett tag sedan om det gick att få en remiss till vattengymnastiken på Ackis. Då berättade han att dom inte tar emot oss från onkologen, vi är tydligen inte prioriterade??? Hur korkat som helst. Han berättade att när de skickar remisser dit så skickar dom bara tillbaka den till onkologen utan någon kommentar.....
Som vanligt är det väl resurser som saknas här i Uppsala.
Det är lite irriterande för tydligen så hade jag bott i Stockholm så hade det funnits sådant att erbjuda. Att det ska vara skillnad på vart i Sverige man bor!? Dumt!

På kvällen var det dags för fotbollslekis igen. Vilken skillnad på väder från förra veckan!!!
Då stod jag och frös rumpan av mig och den här veckan satt jag i gräset och njöt av kvällssolen.
Då är det en fröjd att vara fotbollsmamma. Mera sånt, tack.

Igår onsdag höll jag på att försova mig. Jag sätter alltid i öronpropparna på morgonen, så att jag kan somna om när min man går upp med barnen och kör dem till skolan. Tydligen så satt propparna väldigt bra denna morgon. Jag hörde inte alarmet alls. Som tur vaknade jag av mig själv och hade 20 min på mig att duscha, äta frukost och sånt. Och jag hann.
Idag fick jag en säng igen. Skönt - somnade en stund.
Sen var det bara att åka hem och sova en stund till på soffan, jag blev väldigt trött.
Kanske är värmen också som gör sitt.
Den här gången blev jag också helt slut i kroppen, den blev tung och orörlig.

Min man fick ta T till fotbollen.
Jag orkade inte, även fastän jag tycker att det är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar