tisdag, maj 10, 2011

En helt vanlig måndag

Började måndagen med en liten promenad i solskenet från parkeringen till Ackis för blodprov



Satt och läste lite i Metro medans jag väntade på min tur.
Läste om hur viktigt det är att skydda sina ögon mot solen. Det är något jag själv har lärt mig på äldre dagar.
När jag var yngre tyckte jag inte om solglasögon, tyvärr. Det får jag igen nu.
Jag har rest jorden runt i ett och ett halvt år, jag har bott i Schweiz och åkt Snowboard i solsken och använde aldrig solglasögon. Hur dum får man vara? Nu finns bl.a rynkorna som bevis på in dumhet.




Det gick också att läsa att barn ska ha stora glasögon. Det visste inte jag. Men tydligen så är deras ögon nästan lika stora som en vuxens. Nu lärde jag mig något nytt.


Idag behövde jag inte vänta så länge på min tur, och när jag kom in så var det inga problem att hitta venen. 
Jag har tur som inte är stickrädd. Vet inte hur många blodprov jag har lämnat det senaste året. Ett tag innan jag fick min nya port-a-cath så blev det lite jobbigt ett tag med alla blodprover, behandlingar och röntgenvätskor som alla skulle sprutas in i en och samma arm var och varannan dag. Då blev jag ganska svårstucken och oftast slutade det med att de fick sticka på handen.
Eftersom jag är opererad på högersidan så vill de helst inte sticka i den armen.

Sen blev det en snabblunch på gräsmattan utanför onkologen


Sen var det dags för läkarbesök. Det gick bra. Han var väldigt positiv och visade en kurva på hur min cancermarkör har gått nedåt. Vilket han tycker är väldigt positivt för att det visar ju att denna behandling jag får just nu fungerar och håller metastaserna i schack.
Jag frågade även om sommaren om jag kunde få lite ledigt i juli, och efter en stunds funderande så gick han med på att jag kunde få två veckor ledigt.
Det är ju egentligen inte så mycket, men samtidigt ger det ju mig en chans att kunna åka iväg någonstans med familjen på semestern i en vecka eller två i alla fall.
Vart vi ska åka har vi inte bestämt än, men vi får väl börja att klura på det nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar