måndag, maj 16, 2011

Dans, dans och virvlar

Veckorna bara flyger fram, jag hinner inte med!
Eller det kanske är något positivt? Det är livet.
Att livet går fort betyder nog att jag lever livet.
Och att jag lever livet betyder ju att jag lever.....
Bara en liten tanke som slog mig just nu samtidigt som jag började att skriva.

I fredags fick jag en utmaning...
....att vara på jobbet till 08.30. De ni!
Jag trodde det var mitt i natten när klockan ringde.
Storbossen från Frankrike var på besök och ville att vi alla skulle vara där på förmiddagen för en presentation/möte.
Jag hade nog egentligen varit ursäktad om jag sagt att jag inte orkar, men jag kände att jag ville vara där. Jag har ju jobbat där några år nu och har aldrig träffat honom, så why not?
Resten av dagen var bara en dimma då jag var trött och jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde.

Helgen bjöd på lite smått och gott.
Jag började lördagen med att åka och köpa en utebur till marsvinen som jag hittade på blocket. På vägen dit visade det sig att jag hamnat mitt i någon cykeltävling som pågick i helgen i Uppsala. Så jag fick glatt sitta och fundera på livet och bara vara i bilen då polisen stängde av vägen lite här och där.

När jag kom hem tyckte L att buren var jättefin och hon ville "prova" den....



I lördagskväll så var vi hela familjen och tittade på kusin Wilmas dansuppvisning.
Det var nästan två timmar av dans! 24 olika nummer som visade vad de lärt sig. Vissa av grupperna var verkligen superduktiga. Kusin Wilma var självklart bäst!





Och jag tycker alltid det är roligt att gå på något evenemang i det omdiskuterade UKK (Uppsala konsert och kongress). Jag tycker huset är väldigt modernt och fint.




Och fin utsikt!

I söndags så blev det mer dans. Denna gång var det avslutning med uppvisning för T och L.
Gruppen är för 6-8 åringar och barnen var sååå duktiga. Man ser på deras små ansikten hur roligt de tycker att det är att dansa. Och modiga som vågar dansa inför alla oss vuxna.




Efter dansen åkte jag och L förbi djuraffären.
Imorgon måste vi nämlige lämna ifrån oss vår kära lilla "Tiger".
Bonusbebisen som helt plötsligt en dag fanns i buren.... Idag är han 8 veckor och eftersom det är en pojke så kan han inte bo kvar med Maja och Sandra.
När vi var där i alla fall och pratade med dem, så såg jag värdens sötaste lilla hona....hon hade så mycket virvlar så pälsen bara stod rakt upp åt alla håll och kanter! Jag och L blev kära....



Sen åkte vi vidare till ett smyckeparty och som vanligt så hittar jag en massa fina saker. Jag begränsade mig dock och köpte "bara" två halsband. Jättefina.
L hittade också ett jättesött Hello Kitty halsband, så hon shoppade också.
Det ska börjas i tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar