måndag, maj 30, 2011

Balansgång

I fredags när jag vaknade kände jag mig lite mör.
Vårruset hade gjort sitt.
Helt otroligt att min kropp kan bli så trött av att gå 5 km snabbt.
Det gör mig ledsen.
I mitt tidigare liv så sprang jag ganska mycket.
2002 sprang jag London Marathon.
Och nu blir jag trött av att gå 5km.....

Sen gjorde jag mig lite fin, eller försökte i alla fall, för att jag skulle åka och jobba, för att sedan kunna gå ut på en "giltig" After Work!



Hade en jättetrevlig kväll med tre tjejkompisar. Vi började kvällen kl 17.00 på en uteservering. Vädret var ok i ca 10 min sen började det att störtregna. Som tur var satt vi under ett plasttak och fick filtar att linda runt oss. Våga vägra oväder! Själv upptäckte jag också denna kväll en jättegod alkoholfri öl, men kommer inte ihåg vad den heter. Jätteirriterande.
Jag kan nämligen inte dricka alkohol längre. Inte så att jag blir konstig i knoppen, utan jag mår verkligen illa och känner redan efter ett par klunkar som om jag vill spy. Jag tror det är krocken med morfinet som gör att jag känner så, men vet inte säkert. Det är i alla fall tråkigt. Jag älskar ett glas iskallt torrt vitt vin, speciellt så här års och saknar det.
Efter någon timme i regnet gick vi vidare till Jay Fu, en restaurang som jag har hört mycket gott om men aldrig varit där. Och ryktet stämmer. En ganska mysig lite restaurang. Maten var orginell och jättegod.
Time flies, och helt plötsligt var klockan efter midnatt. Jag var trött igen, och här kommer fördelen med att inte dricka alkohol, jag hade bilen och körde hem. Behövde inte stå i kalla natten och vänta på bussen.

På lördagkväll hade vi bjudit hem ett par kompisar på middag.
Steve lagade jättegod mat och vi hade det lika trevligt som vanligt när vi umgås med den här familjen.
Blev lite sent igen, efter midnatt innan jag slöt ögonen.

Söndag var Mors Dag. Fick jättefina hemmagjorda kort av barnen, tårta och presenter.
Det värmde i mammahjärtat, jag är så lycklig som har så fantastiska barn!
Min egen mamma ska vi fira imorgon. Jag och mina två systrar har som tradition sen några år tillbaka att bjuda ut mamma på middag som mors dags present. Oftast när vi alla träffas så är det ju med familjerna och en massa barn så man kan inte prata ordentligt. När vi går ut bara vi fyra så har vi tid att sitta och prata utan att bli "störda". Och det behövs också ibland. 

Igår kväll kändes det att jag har "levt" denna helg.
Det är lite av ett moment 22, jag vill göra mycket roligt och vill inte tacka nej till något. Samtidigt som jag måste komma ihåg att min kropp är inte densamma som den var förr och orkar inte lika mycket som jag vill.
Det är en balansgång, och ibland är det svårt att gå balans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar