onsdag, mars 14, 2012

Tårta

Vet inte riktigt om det funkar med bara ett kortisonpiller om dagen.
Jag har mått mer illa igår och idag än jag brukar och nu är det ju ändå Xelodafri vecka. Den här veckan ska jag ju må bättre!
Idag tog jag i alla fall bara ett piller, men mår jag illa idag också så ökar jag till två fr.o.m i morgon igen. Det är nog bara att inse att kortison kommer antagligen bli en del av mitt liv - resten av livet.



Igår var det yogadags, skönt att vara där igen.
Samtalet efteråt var med dietisten, vi pratade lite om vad man ska eller inte ska äta under en cancerbehandling och delade tips med varandra.

Eftersom både Carolina och jag nyligen har fyllt jämnt så hade Lotta igår köpt en tårta till vår grupp för att "fira" oss. Det var en röd Princesstårta som var lika smaskig som den var fin. Hur gulligt som helst, det hade jag inte alls räknat med. Tack snälla!

Egentligen skulle jag ta blodprov i dag på morgonen inför morgondagens Bondronatbehandling.
Eftersom jag får rysningar av att bara tänka på på vår vårdcentral, så tog jag mig friheten att lämna provet redan igår på Ackis direkt efter yogan.
Vad sköterskorna på ODA tycker om det vet jag inte, det visar sig i morgon. Lite busig måste man ju vara och testa i alla fall. ;)

Jag avslutar med en bild på mina rosa fina flygstrumpor som jag beställde häromdagen. Igår kom de med posten. Eftersom jag har haft en blodpropp nu så har jag blivit rekommenderad att använda flygstrumpor när vi åker till Thailand. Jag såg framför mig ett par hårda, fula, bruna strumpor. Men när jag började att söka på nätet så fanns det ju en massa roliga strumpor och det blev dessa till slut, man får inte roligare än man gör sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar