onsdag, mars 07, 2012

Spruta

Idag är jag lite piggare.
Har sovit riktigt bra i natt för en gångs skull.
Så jag passade på att dammsuga, damma och plocka lite här hemma. Nu när solen skiner syns ju all "skit" så himla väl. Ni ska veta att städa är i-n-t-e en av mina favoritsysselsättningar, något jag helst inte gör. Steve är hundra gånger bättre än mig på att städa.
Så jag vet inte vad som hände idag, vad som fick mig att göra detta. Men det gäller ju att passa på när det känns rätt att städa ;).

Illamåendet har också blivit något bättre nu efter några dagar med kortison. Det är inte helt borta men nu är det hanterbart.

I kväll har vi varit in till stan för att ta sprutan inför Thailandsresan.
Jag var lite orolig för L och hur hon skulle ta det hela. För ett och ett halvt år sedan när vi skulle åka till Egypten totalvägrade hon att ta sprutan. Hon sprattlade som en galning, och det slutade med att vi var tre personer som fick hålla i henne.

Men idag var hon en liten ängel.
Hon hade bestämt sig för att hon skulle ta sprutan utan problem, och det gjorde hon. T  var också jätteduktig.
Vi "firade" med att åka och äta på Max efteråt. Lyxigt va?

Apropå lyxigt så glömde jag att berätta om min otroligt fyndiga födelsedagspresent som jag fick av Linda och Malin. Presenten var en veckas färdiglagad middag levererad hem till vår dörr varje kväll.
Lyxigt va? Igår kväll fick vi första "leveransen". Jättegott var det.
I morgon kommer det en ny måltid.
Hur skönt som helst att slippa laga mat i en hel vecka!

Nu har jag nedräkning till lördagkväll. Då tar jag mina sista dos Xeloda för den här omgången och ser fram emot en något piggare vecka nästa vecka. Jag hoppas i alla fall att det blir så.

8 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Jag hittade din blogg genom essence vitae och jag är jätteglad för det. Jag tycker du skriver så bra om allt det tunga, men också med värme och humor! Jag hoppas få följa dig länge. Har själv bröstcancer sen 2005, med spridning till skelett,lever o lunga och befinner mig mitt i livet som du med barn o allt vad det innebär.
    Kram från Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia, vad kul att du har hittat hit till min blogg, mindre kul att du också befinner dig på cancerresan! Jag hoppas att vi kan stärka varandra och blir glad av att du uppskattar mitt skrivande och lämnar ett litet avtryck här! Stora Kramar Jenny

      Radera
  2. Skönt att du trots allt verkar må skapligt! Bra idé det där med maten! :) Kanon att slippa laga själv! *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, matleveransenrna är verkligen en lyx! Tänk om man alltid kunde ha det så, eller varför inte en anställd kock, som "the housewifes" på tv?!? ;) Kram

      Radera
  3. Hej Jenny!
    Skönt att höra att du mår lite bättre!! Kortison är ett skit men fantatiskt effektivt och vilken tur att det finns (har ätit det konstant sen jag var 13...). Känner igen det där med städning, har städat som en galning när jag käkat höga doser.
    Vilken fantastisk present att få middagar levererade, lyxigt värre!!
    Hoppas att du mår ännu bättre efter sista Xelodadosen!! Laddar inför nästa helg!! Stor kram/Maria T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag laddar också nu, Maria. Ska bli jättekul att komma iväg allihopa en hel helg! Kram

      Radera
  4. Härligt att DU så bestämt vill åka till Thailand! Vilket fint minne det blir för dina barn!! Ta MÅNGA kort där på er tillsammans - njut, koppla av och ha det bara underbart!!
    Ni verkar såå fina tillsammans hela familjen.
    Ta hand om dig/er och njut så mycket ni kan av varandra!!
    /B-1an Uppsala.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kameran kommer att vara med hela tiden!! Tack för att läser och för att du lämnade ett avtryck här på min blogg.
      Kram Jenny

      Radera