fredag, mars 09, 2012

Fredag

L vaknade igår och ville inte äta frukost, såg blek ut och sa att hon mådde illa. Det är inte likt henne så det var bara att ta henne på allvar och hålla henne hemma idag. Vet inte om det kan vara någon reaktion på sprutan vi tog i förrgår. Eller så behövde hon bara vila en dag. Vem vet?
Efter lunch ville hon baka muffins. Jag hittade "barnbakboken", så hon kunde göra det själv, vilket hon vill. Jag får INTE hjälpa till. Och hon lyckades bra, det blev riktigt goda chokladmuffins som  vi fick bjuda T på när hon kom hem från skolan.

Vid kvällningen kom som planerat gårdagens matleverans. Malin levererade en supergod tacopaj med sallad, som blev väldigt uppskattad av hela familjen, tack!

Den här veckan har varit väldigt seg och tråkig, har inte gjort något speciellt alls. Så nu ska det bli ändring på det här, jag har bokat in luncher och grejer till nästa vecka, så att det händer lite saker.
Vill inte ha en till sån här apatisk vecka till. Det blir inte bra.
Jag avslutade i alla fall min apatiska vecka med att tvinga mig ut på en promenad på eftermiddagen. Det var bitvis glashalt och blåsigt, men det var skönt. Tur att jag har mina nya gåstavar att hålla mig upprätt med, utan dem hade jag nog halkat och legat på rumpan ett antal gånger!

Ett litet  projekt som jag också har tänkt sysselsätta mig med just nu är att försöka göra en "header" till min blogg. Har ingen aning om hur man gör men det ska jag försökat att googla mig fram till, vi får se hur lång tid det tar och om det blir något. Annars får jag nog ta hjälp av något it-smart person.

Mer än så händer inte just nu, så jag önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar