tisdag, januari 17, 2012

Sjukstuga

7 av 10 - check!
3 kvar.

Nu har vi sjukstuga hemma hos oss igen.
Mamma, det är bara du som är frisk! Säger L.
Härligt att hon ser det så.

Båda två vaknade igår natt med 39 graders feber.
Stackars små.
Eftersom jag måste till strålningen och ville väldigt gärna gå på yogan, eftersom det är viktigt för mitt välmående, så har Steve vabbat idag. Och på eftermiddagen kände sig även han hängig, så vi får se vart detta bär i morgon.

Sköterskorna har sagt till mig att det är bäst om jag inte kör bil till sjukhuset den här veckan, eftersom hjärnan sväller nu av strålningen.
Så idag löste vi det så att jag fick skjuts av Steve till yogan.
Var med på nästan hela, men när det var dags för djupavslappningen så "smet" jag ner till strålningen som är i samma byggnad. Fick komma in på en gång som vanligt, och sedan gick jag upp två trappor igen och kunde vara med på fika och samtalet efteråt.
Idag pratade Lotta om KBT, hon håller i yogagruppen och är utbildad KBT- terapeut, jättego' och mysig person som verkligen tar hand om alla oss cancermänniskor som försöker överleva vardagen. Lotta är en stor bidragande del till varför jag gillar yogan och tar mig dit varje vecka.

Idag så lämnade jag även över lite ansökningshandlingar till henne, som hon hjälper till med. Jag har ansökt om att få åka till Masesgården i Dalarna vecka 19, för något som kallas "Att leva med cancer".
Det är en veckas rehab med en grupp "kroniker", där man tar hand om sig själv och får tid för eftertanke tillsammans med en erfaren gruppledare.
Jag hoppas att ansökan går igenom till den här veckan för min del, tydligen så brukar det inte vara något problem, så nu räknar jag med att åka!

Klockan 14.00 så kom Lina och hämtade upp mig och skjutsade mig hem.
Hon stannade på en liten fika och pratstund. Vi kan prata hur mycket som helst, det tar aldrig slut. Vi började att prata minnen om när vi delade lägenhet på 90-talet, och kom på att vi alltid tog en massa foton på oss själva innan vi skulle ut och festa, och dom vill jag hitta!
Så nu ska jag börja projekt leta upp gamla foton, jag vet inte riktigt vart jag har alla, men de måste ju finnas här någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar