söndag, januari 15, 2012

Helgen är slut

Söndagen kom och gick.
Lina och hennes barn kom förbi och lagade lunch åt oss (Tack!!)  och höll oss lite sällskap. Fick även ett gäng pussar och kramar av Emily för att jag är sjuk och har prickar på huvudet - sötnos!

Våra barn blev även hemlevererade runt lunch.
Men ville inte vara hemma länge. Båda två ville ringa en kompis på en gång och försvann lika fort.
Jag hann få berättat för mig innan dock att de hade haft kul i Stockholm och bion på Cosmonova var lite läskigt men kul.
Tunnelbanan tillbaka till centralen fick de gå av för att stå och vänta på bussar, tydligen var det en hund på vift i tunnelbanan i flera timmar igår som stannade all trafik.
Det var kul att sova hos Lina och de fick lördagsgodis.
Det var allt viktigt.

Nog märker jag en annan slags trötthet nu.
Det bara svider i huvudet och jag måste sova.
Sen räcker det om jag får sova i en halvtimme, det tar bort det onda.

Jag har även mer ont i huvudet, det kommer som i prickar på huvudet och hugger till då och då, men jag är ju beredd på allt det här och vet att det är bara nu under strålningen. Jag vet att jag kommer må sämre för att sedan må bättre. Jag är redan halvvägs. 5 gånger kvar att strålas.
Måndag, tisdag, onsdag och torsdag
Sen har de "planeringsdag" på fredag = stängt.
Så min sista strålning blir måndag 23 januari.
Då har jag även ett utskrivningbesök inbokat med en strålningsläkare.
Sen 31 januari har jag nästa läkarbesök med Dr G, det är då det gäller, då ska han ha funderat klart och tala om för oss hur vi ska gå vidare.
Som jag förstod det så blir det antagligen cellgifter, frågan är bara vilka, hur länge och hur de ska tas och vad biverkningarna blir?
Det är ju allt sådant som avgör hur "livskvalitén" blir under tiden.

Nu är det bara att samla krafter för att orka med veckan.
Det ska nog gå bra, jag har försökt att inte boka in något annat.
Jo, jag vill försöka gå på yogan, för det är skönt. Men inga andra aktiviteter, en dag i taget!

Och hörni tjejer, har ni inget annat för er ikväll, så varför inte känna på era bröst en extra gång?
Och känner ni något, minsta lilla, så ring vårdcentralen i morgon bitti.
Vänta inte!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar