måndag, april 30, 2012

Dirty Dancing

Vilken mysig dag jag hade i går.
På förmiddagen tog syster yster Lina och jag tåget mot den stora staden. Första stopp var en buffébrunch på Aquavit. Jättegott och jättetrevligt ställe. De hade även ett litet jazzband som spelade i bakgrunden när vi satt och åt från den goda buffén. Restaurangen var fullsatt, men det var ändå inget man märkte vid bufféborden för det fanns så mycket att välja mellan.

När vi var mer än mätta och belåtna så strosade vi mot China Teatern, via några affärer förstås, det är svårt att låta bli.....
Vi gick även förbi Kungsträdgården och de blommande körsbärsträden.
Hur vackert som helst.


Sen gick vi vidare för att titta på musikalen Dirty Dancing.
Den var jättebra, en riktig nostalgitrip. Man blev riktigt glad i hela kroppen av att se den med alla duktiga dansare och bra sång. Ibland var det svårt att inte ryckas med och börja sjunga själv, fast det besparade jag dem....
Tre timmar senare lämnade vi stället med ett leende och nöjd känsla i kroppen, för att ta tåget tillbaka till Uppsala.
Vilken härlig dag, det var min födelsedagspresent från Lina, så jag säger ett stort TACK!

Jag kan även tala om att min iphone och jag kommer än så länge väldigt bra överens, det tar ju ett tag att "lära känna" och vänja sig med en ny mobil. Och nu efter några dagar tillsammans så blir vår relation bara bättre och bättre. ;)

Idag är det precis 3 år sedan jag var på mammografin som visade en 10 cm stor tumör i mitt högra bröst. Ingen sa rakt ut där att jag hade cancer, men jag förstod det ganska snart, då jag direkt efter mammografin fick göra ett ultraljud och direkt efter det biopsi. Sen så var det helt plötsligt en massa människor i rummet och på sättet sköterskorna pratade med mig. Vet inte hur länge jag var där, men det kändes som en evighet.

När jag gick därifrån så "visste" jag att jag hade cancer, samtidigt som jag mötte alla dessa människor som var ute och festade och firade Valborg.
Jag tror det är därför jag inte är ett dugg intresserad av att fira Valborg längre, jag förknippar det med cancer istället för något roligt.
Just nu är Steve och hans kompis nere vid badet och tittar på vårkasen tillsammans med barnen. Jag bestämde mig för att vara tråkig och stanna hemma - gissa varför? Helt rätt, jag är trött!!


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg du verkr ha haft! Förstår att du förknippar Valborg med ditt jobbiga cancerbesked :( Hoppas du är piggare idag och har kunnat njuta av det vackra vädret som verkar vara i stora delar av landet! Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  2. Tack Mona för dina peppande kommentarer! Ja, solen har visat sin bästa sida här också, men nu verkar det som om det vänder och blir lite kallare igen, trist.
    Kram Jenny

    SvaraRadera