fredag, april 20, 2012

Fredag

Igår var jag ut och "luftade" mig.
Jag hade en lunchdate med Kajsa i Gränby Centrum. Vi har inte träffats på ett tag nu så vi hade mycket att prata om. Vi hann även titta runt lite i affärerna. Jag letar efter en snygg vårjacka, men det är jättedåligt med sånna i butikerna nu, undrar om det kommer fler, annars så får det väl funka med de jackorna jag redan har en vår till.

Letade även födelsedagspresenter till L, hon har inte så mycket specifika önskningar i år som hon har haft andra år. Det är alltid svårt att köpa till henne, för hon vet precis vad hon gillar och inte gillar och talar gärna om det!

Precis när jag kom hem därifrån så fick jag ett sms från Tre. Jag har lämnat in min mobil för att den går inte alltid att ladda, det är något glapp. Killarna i butiken sa att det kommer att gå på garantin.
Nu kom ett sms som sa något helt annat, det kommer inte att gå på garantin och kontakta din Tre-butik i Gränby C för mer info.
Jag som precis kommit hem.
Idag orkar jag inte åka dit, och helgen är späckad av kalas och annat, så det får bli på måndag.

Just nu använder jag en "vanlig" mobil, och det är ovant kan jag lova. Tänk vad fort man vänjer sig med att ha en smart-phone. Så om någon har försökt att wordfueda med mig så är detta anledningen till att jag inte svarat.


Någon undrade vad "Fråga doktorn" sa om socker och motion. Om jag minns rätt så var det i stora drag att cancerceller ÄR känsliga för socker och göds av det, men inte i normala mängder. Man kan alltså äta och dricka sött utan att cancercellerna börjar dela sig hejvilt. Men man ska inte äta och dricka mängder av socker, det är inte bra för det kan påverka cellerna. Tydligen var det något program på tv härom kvällen som handlade om just det här. Jag har inte sett det själv än. Jag tror det var Vetenskapens Värld. Jag ska försöka hitta det på nätet och se om det går att titta på där.

Motion - Det visar sig tydligen att gruppen av bröstcancerpatienter som motionerar regelbundet har färre återfall än gruppen som inte motionerar. Hest vill doktorerna att alla ska försöka röra på sig regelbundet för att det påverkar kroppen positivt. Just nu pågår en promenadstudie om just detta i Uppsala och jag vet att många som är under behandling just nu är med i den och promenerar för fullt!

Idag har det snöat nästan hela dagen, nu har det gått över till regn. Hur trist som helst. Jag vill ha vår NU! Och SOL!

Carola kom förbi som lunchsällskap med sushi. Det var ett tag sen jag åt sushi och det var gott! Och det var även ett tag sen jag träffade Carola och det var trevligt! Tack för idag!

1 kommentar:

  1. Spännande det där med motion och socker. Ska också leta rätt på programmet om socker och se det. Jag är också trött på regn och snöslask. Men, håll ut, för till nästa helg har de lovat värme och sol :) Kram och må så gott!

    SvaraRadera