söndag, april 22, 2012

Födelsedagshelg

Vi började lördagen med att sjunga och servera frukost på sängen åt den nyblivna 7-åringen!


Tänk att det redan har gått 7 år!!
Så säger jag varje år och varje gång någon av barnen fyller år, men det känns verkligen inte som om det var 7 år sedan vi flyttade till Storvreta och 1 vecka senare föddes lilla L.
För Steve var allting här  nytt och jag hade inte ens hunnit visa honom vägen till Ackis när hon bestämde sig för att hon ville ut precis efter midnatt på beräknat datum.

Precis tvärtemot T så hade L bråttom ut, jag fattade inte riktigt att det kunde gå så fort från att värkarna börjar tills det är dags att föda. Det hann bara gå någon timme med värkar innan det blev riktigt intensiva. Vi ringde min syster som kom för att ta hand om T, och när hon kom så hade jag riktigt med värkar. In i bilen, det här är runt midnatt, när vi kommit ungefär halvvägs mot stan så fanns det då ett farthinder. Eftersom Steve inte kört in till stan många gånger från Storvreta, så glömde hann i all panik bort detta farthinder och körde i 80 över det.
Jag sitter/ligger i baksätet och bara hör ett stort PANG!
Det var mitt vatten som gick och sen var jag bara tvungen att börja krysta, det gick inte att inte börja....... Samtidigt som jag dirigerar Steve om vilken väg det är till sjukhuset och förlossningen.

Väl där så fick de komma ut med en bår och hämta mig, jag kunde knappt inte röra mig i baksätet, jag hade fullt upp med krystningarna. Sen blev de arga på mig och sa;
 - Det är för kallt för att föda här ute, du måste komma in!!!

Så när jag väl kom upp på båren så sprang de in med mig och några pushar senare, strax efter 01.00 var hon här! Hon skrek och det gjorde hon konstant i 8 månader till....men det är en annan historia....




Sen bar det iväg till den här terminens avslutning av simskolan. Båda två kom hem med fyra simmärken i var och var jättestolta. T tog bla Simborgarmärket och var jättenöjd!




Sen var det att komma hem och förbereda inför kvällens kalas, pyjamasdisco.

Fina Carolina har hjälpt mig att baka inför kalaset, så jag har sluppit!
Hon tycker det är kul med bak och sånt och erbjöd sin hjälp, vilket jag tacksamt tog emot för jag tycker inte det är så kul att baka! Sen var hon även här under kalaset och hjälpte till, det var jättesnällt och verkligen uppskattat - stort tack!! Kolla in dessa söta cupcakes som hon bla gjorde.





Idag blev det mer firande. Kusinerna kom och åt lunch för att fira vår 7-åring.
Idag blev det en "kaktårta", den var mer uppskattade av barnen än princesstårtan tror jag. Carolina hade ju bakat sååå mycket och såååå gott att det blev massor över från lördagens kalas, så vi satte ljus i cupcakes'en och det blev en "kaktårta". 


Nu är helgen slut, och jag är slut.
Jag har knappt varit utanför dörren för att det har varit något att fixa med hela tiden här hemma. I morgon får jag ta och ändra på det, men vad gör man inte när ens älskade barn fyller år och allt jag vill är att hon ska vara nöjd och glad och minnas dagen med glädje!

Jag avslutar med ett par foton från förra helgen, då blev det både snö och sen härligt solsken!





2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om dina "sötisar". Skönt också att du har orkat med allt så bra. Heja dig, du är bäst! Kram från Eva i Göteborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Eva. Dina peppande ord värmer!! Kram

      Radera