tisdag, augusti 09, 2011

Munchen

I februari när jag fyllde år så fick jag biljetter till Take That-konserten i Munchen av Steve. Jag hade innan försökt att hitta biljetter till London konserten, men den var utsåld, så jag var lite putt.
Och det mindes Steve och fick tag i biljetter till avslutningskonserten på deras turné - i Munchen.
Så vi slog två flugor i en smäll och fick även en lång helg tillsammans. Barnen var hos mormor.

Så i slutet av juli var det dags att åka.
Jag har bara åkt igenom Munchen en gång på 90-talet och minns inte så mycket av staden från det besöket.
Intrycket jag fick denna gång är att det var en ganska charmig liten storstad. Vädret var ok så vi gick omkring ganska mycket, men hyrde även cyklar en dag då staden är väldigt cykelvänlig.
Tyskarna levde upp till sitt rykte och var väldigt ordningssamma och talar gärna om för andra högt och tydligt vad de gör fel. Visakort är inte så gångbart på många ställen. Tex när man ska köpa tågbiljetter ur en maskin på en obemannad station (!!) Eller ta ut kontanter med ur den närmaste "bankomaten" för att maskinen inte tar visa.......





Vi strosade lugnt in i den stora fina Engelska parken en dag, och helt plötsligt korsar en man, naken, oss på gångvägen. Och så tittar vi oss omkring och inser att alla ligger nakna och solar - hoppsan hejsan, dom säger att svenska att frigjorda.... Vi råkade visst hamna mitt i "The Nudist Meadow" som vi fick reda på att det heter när vi tittade närmare på en karta. Det är ju smart att lägga den precis i början av parken, närmast stan, där alla går förbi.....
Maten var god och det fanns mycket restauranger av alla möjliga det slag och prisklasser att välja mellan. Hotellfrukosten måste jag också nämna. Jag har bott på många hotell i hela världen i mitt liv men den här frukostbuffén slog nog alla rekord. Precis allt du kan tänka dig fanns med. Det var så mycket att jag blev mätt av att bara titta på den. Hela hotellet var faktiskt helt ok. Det fanns även en spa-avdelning som vi också utnyttjade en dag. Skönt för kroppen.






Höjdpunkten var ändå på fredagen. Konserten var på Olympia Stadion, som är jättemaffig. Det var utsålt, så vi var bara 68 000 pers där! Som förband hade de med sig Pet Shop Boys. När jag var "ung" älskade jag Pet Shop Boys, så det var riktigt kul att höra dem igen och många av deras gamla hits.
Och sen började äntligen konserten, jag tycker den var riktigt bra. Till min lycka så spelade Robbie några av sina egna hits också. Synd bara att tiden går så fort, för sen helt plötsligt var det slut. Men jag är så glad att jag fick gå och det är alltid en speciell känsla att vara på en sån stor utsåld konsert!! Tack till min älskade man.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar